GALERI: Nissan Serena S-Hybrid – lama vs baru

GALERI: Nissan Serena S-Hybrid – lama vs baru

Jika diperhatikan dalam pasaran tempatan ketika ini, model-model kenderaan MPV dalam maksud sebenar – tujuh atau lebih tempat duduk, kedudukan bumbung tinggi serta mementingkan praktikaliti kegunaan seisi keluarga – adalah sangat sedikit ditawarkan.

Ini menjadikan Nissan Serena S-Hybrid C27 2018 yang dilancarkan semalam mempunyai kedudukan yang istimewa. Disebabkan perkara itu juga, ia menjadi antara model utama yang banyak terjual bagi kenderaan Nissan di Malaysia, sejak dari versi modelnya yang sebelum ini.

Jadi, apa sebenarnya pembaharuan yang telah dilakukan dari model lama (C26) hingga ke model baru (C27) generasi kelima kini? Walaupun ia masih menggunakan platform yang sama serta mewarisi enjin dari model terdahulu, sebenarnya terdapat banyak perkara yang telah diberikan peningkatan.

Pertama sekali tentulah dari segi rekaan luarannya. Bahagian depan misalnya kini hadir dengan rekaan gril V-Motion dengan bampar yang lebih agresif, mengubah penampilan wajah depan MPV ini. Bahagian belakang juga tidak ketinggalan. Antaranya, rekaan lampu kini lebih pendek, dan bukaan pintunya boleh dilakukan dalam dua peringkat.

Ruang dalaman pula menampilkan rekaan serba baru. Bahagian papan pemuka, meter serta skrin multimedia semuanya menjadi lebih moden dan kemas – ini termasuklah rekaan stereng yang digunakan pada model baru ini.

Selain ciri-ciri kelengkapan yang juga semakin bertambah, perubahan paling utama yang perlu dinyatakan ialah peralihan dari lapan-tempat duduk kepada tujuh-tempat duduk.

Ini adalah bertujuan untuk memberi lebih keselesaan kepada penumpang dengan menampilkan dua captain seat berasingan dengan perehat lengan di barisan kedua – juga dengan teknologi Zero Gravity untuk mengurangkan keletihan. Selain itu, untuk masuk ke ruang belakang sekali juga lebih senang.

Harga bagi model lama dengan yang baru ini juga ada perbezaan, iaitu sekitar RM2,500 hingga RM4,500 lebih mahal kini. Tapi, perlu diingat juga, terdapat banyak kelengkapan lain yang ditambah pada penawaran model baru berkenaan.

Selebihnya, galeri ini memaparkan perbezaan antara keduanya dengan lebih dekat lagi. Jika anda inginkan maklumat yang lebih terperinci tentang penawaran Nissan Serena S-Hybrid terbaru ini, layari juga laman CarBase.my.

Nissan Serena S-Hybrid C27 2018

Nissan Serena C26

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required