Langkah kerajaan berkenaan konsesi tol akan diumumkan minggu hadapan, kata Zeti Akhtar Aziz

Langkah kerajaan berkenaan konsesi tol akan diumumkan minggu hadapan, kata Zeti Akhtar Aziz

Majlis Penasihat Kerajaan dijangka bakal membuat pengumuman berkenaan konsesi tol seluruh negara minggu hadapan, kata salah seorang ahli majlis berkenaan, Tan Sri Zeti Akhtar Aziz dalam laporan Malay Mail.

Bekas gabenor Bank Negara berkenaan ditemui selepas berberapa siri taklimat dan mensyuarat yang diadakan hari ini, dan beliau berkata Majlis Penasihat kini sedang dalam usaha untuk bekerjasama dengan semua pemegang kepentingan dan berusaha keras bagi mencari jalan penyelesian terbaik.

“Keputusan akan dilakukan secepat mungkin kerana mereka (pemegang kepentingan) sepatutnya perlu kembali kepada kami minggu hadapan. Usaha adalah sangat, sangat tegang buat masa sekarang.”

“Kesemua kami adalah sangat komited untuk hadir dengan penyelesaian yang memberikan faedah terbaik untuk semua rakyat Malaysia yang menantikan perkara yang lebih baik. Kami harap kami dapat merealisasikannya,” kata Zeti kepada wartawan.

Selain Zeti, majlis penasihat tersebut turut dianggotai oleh bekas menteri kewangan Tun Daim Zainuddin, bekas presiden dan CEO Petronas Tan Sri Hassan Marican, hartawan Tan Sri Robert Kuok dan ahli ekonomi Professor Jomo Kwame Sundaram. Pemansuhan tol ini merupakan salah satu perkara yang dinyatakan dalam manifesto pilihanraya umum ke-14 Pakatan Harapan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

  • Alson P on May 17, 2018 at 8:55 pm

    Tempoh Konsesi tol PLUS telah tamat tahun ini.. Lebuh raya PLUS akan diserah kepada kerajaan PH untuk penyelenggaraan.. Malaysia Ku maju..

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 1
 

Add a comment

required

required