GST-Sifar: Harga motosikal Yamaha daripada HLYM

Syarikat terbaru yang mengumumkan harga tanpa GST yang akan diguna pakai bermula 1 Jun 2018 ini adalah Hong Leong Yamaha Motor (HLYM) Sdn Bhd. Semua harga yang disenaraikan tersebut adalah tidak termasuk kos pendaftaran lain serta insurans.

Seperti yang anda boleh lihat melalui jadual di bawah, HLYM mempunyai pelbagai model yang dijual di pasaran bermula daripada kapcai biasa, skuter sehinggalah motosikal berkuasa tinggi. Sudah tentu, pengurangan paling besar adalah pada model yang paling mahal, iaitu MT-09 Tracer, yang kini harganya menjadi RM48,801 (-RM2,928).

GST-Sifar: Harga motosikal Yamaha daripada HLYM

Model MT-07 dan MT-09 juga mencatatkan pengurangan lebih daripada RM2,000, dengan masing-masing kini dijual pada harga RM34,533 dan RM44,473. Dua lagi model yang dikuasakan oleh enjin 250 cc, tetapi mempunyai bentuk berbeza iaitu R25 dan X-Max 250 mencatatkan pengurangan harga sekitar RM1,200, dengan masing-masing harganya menjadi RM19,463 dan RM21,225.

Bagi motosikal berkuasa rendah, bawah 155 cc, penurunan harganya berada antara RM314 hinggalah RM594 bergantung kepada model. Seperti yang diberitahu awal tadi, harga ini tidak termasuk insurans, dan merupakan harga cadangan asas yang dikeluarkan oleh HLYM. Anda rasa boleh dapat harga yang sama ke di kedai?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required