Had laju di jalan-jalan persekutuan dan negeri akan dikurangkan sepanjang musim cuti raya Aidilfitri ini

Had laju di jalan-jalan persekutuan dan negeri akan dikurangkan sepanjang musim cuti raya Aidilfitri ini

Perhatian kepada semua pengguna jalan raya, Kementerian Kerja Raya telah mengumumkan bahawa had laju pada jalan-jalan persekutuan dan juga negeri akan dikurangkan ketika kempen keselamatan jalan raya nasional berlangsung sempena musim cuti Hari Raya ini.

Bermula Jumaat ini (8 Jun), had laju di jalan persekutuan akan direndahkan dari 90 km/j menjadi 80 km/j, manakala untuk jalan negeri pula had laju 80 km/j akan dikurang kepada 70 km/j. Kadar had laju ini akan berkuatkuasa sehingga 22 Jun dan akan dipantau menerusi Ops Bersepadu.

“Kami akan mengeluarkan arahan kepada unit penyelenggaraan fasiliti jalan raya Jabatan Kerja Raya (JKR) untuk menukar papan tanda had laju sepanjang kedua-dua jenis jalan ini. Ini untuk mengelakkan kekeliruan dikalangan penggunna jalan raya yang akan menggunakan jalan-jalan persekutuan dan negeri sepanjang musim raya ini,” kata kenyataan rasmi yang dikeluarkan kementerian tersebut.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required