17 kelab kereta sumbang RM311,000 untuk Tabung Harapan Malaysia menerusi program konvoi amal

17 kelab kereta sumbang RM311,000 untuk Tabung Harapan Malaysia menerusi program konvoi amal

Sebanyak 17 buah kelab kereta dari seluruh negara telah menyumbang sebanyak RM311,000 kepada Tabung Harapan Malaysia.

Menerusi penganjuran konvoi amal ‘Drive To A Greater Malaysia’ anjuran Weekend Drive Group (WDG) itu, yang melibatkan penyertaan seramai 320 pemandu dari pelbagai jenis kenderaan, diserahkan Pengerusinya Datuk Nordin Ahmad di Dataran Masjid Putra semalam, lapor Bernama.

Nordin berkata inisiatif itu untuk membantu kerajaan meringankan bebanan hutang negara, yang dimulakan sejak 1 Jun lepas, berjaya mengumpul RM300,000 melalui sumbangan individu dan beberapa syarikat.

“Baki RM11,000 dikumpul melalui penjualan topi, baju dan cenderahati kelab di destinasi penjelajahan berlangsung,” katanya. Antara kelab yang mengambil bahagian dalam konvoi amal itu ialah Kelab Audi Malaysia, Kelab Ranger Truckers, Lotus Official Club Malaysia, BMW Club Malaysia, RX8 Society dan Hilux Club Malaysia.

Exco Pembangunan Belia, Sukan, Kebudayaan dan Pembangunan Keusahawanan Negeri Selangor Amirudin Shari menerima sumbangan itu bagi pihak kerajaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required