PLUS keluarkan jadual cadangan waktu perjalanan bagi Lebuhraya Utara-Selatan sempena cuti Aidilfitri

PLUS keluarkan jadual cadangan waktu perjalanan bagi Lebuhraya Utara-Selatan sempena cuti Aidilfitri

Seperti kebiasaan untuk cuti menjelang musim perayaan, PLUS Berhad (PLUS) turut mengeluarkan jadual cadangan perjalanan (TTA) bagi semua pengguna Lebuhraya Utara-Selatan menjelang Hari Raya Aidilfitri yang dijangka bakal disambut pada 15 Jun ini.

Dari 9 hingga 14 Jun, untuk pengguna yang datang dari Lembah Klang dan mahu menuju ke Perlis, Kedah, Pulau Pinang, Perak (utara) dan Johor, disarankan mula memasuki lebuhraya terbabit sebelum jam 10 pagi.

Manakala bagi yang mahu kembali ke Lembah Klang, dari tarikh 17 hingga 24 Jun, PLUS menyarankan agar pengguna dari semua negeri memasuki Lebuhraya Utara-Selatan sebelum jam 10 pagi.

TTA bertujuan untuk mengagihkan trafik dan mengelakkan kenderaan terkumpul dan ‘bertembung’ di satu-satu lokasi di lebuh raya pada masa yang sama kerana ia boleh menyumbang kepada kesesakan. Dengan mematuhi TTA yang dikeluarkan PLUS, pergerakan trafik di lebuh raya akan menjadi lebih lancar kerana kumpulan kenderaan yang menuju ke destinasi yang lebih jauh tidak akan bertembung dengan kumpulan kenderaan yang menuju ke destinasi yang lebih dekat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required