PLUS buka laluan kontra di Persimpangan Bertingkat Rawang Selatan dan Sungai Buaya pada 13-14 Jun

PLUS buka laluan kontra di Persimpangan Bertingkat Rawang Selatan dan Sungai Buaya pada 13-14 Jun

PLUS Malaysia Berhad (PLUS) telah mengumumkan laluan kontra di antara Persimpangan Bertingkat Rawang Selatan dan Sungai Buaya menghala ke Utara di Lebuhraya Utara-Selatan telah diaktifkan pada hari ini dan esok bagi membantu menyuraikan trafik.

Menurut Ketua Pegawai Operasi PLUS, Zakaria Ahmad Zabidi, “Laluan kontra untuk kenderaan ringan (Kelas 1) tersebut akan mula diaktifkan seawal jam 6:00 pagi dan berakhir pada 7 malam pada 13 dan 14 Jun ini. Oleh itu, PLUS menasihatkan agar orang ramai yang melalui kawasan terbabit supaya mematuhi arahan serta semua papantanda yang disediakan.”

PLUS turut menasihatkan pengguna yang ingin keluar ke Persimpangan Rawang Selatan, Rawang atau singgah di R&R Rawang agar tidak memasuki laluan kontra terbabit, tetapi terus menggunakan laluan kiri yang sedia ada untuk memudahkan mereka memasuki persimpangan yang berkaitan.

“Selain Rawang Selatan-Sungai Buaya, PLUS juga telah mengenal pasti 6 lagi lokasi tambahan di sepanjang Lebuhraya Utara-Selatan yang berpotensi untuk pengaktifan laluan kontra bagi membantu melancarkan pergerakam trafik iaitu di antara Seremban-Senawang, Hentian Sebelah Rawang-Sungai Buloh, Ayer Keroh-Jasin, sekitar Bukit Moakil, Simpang Renggam-Sedenak serta Senai Utara-Kulai. Namun begitu, lokasi laluan kontra tambahan ini hanya akan dibuka bergantung kepada keperluan dan kesesuaian keadaan trafik,” tambah Zakaria.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required