Unit khas polis ditempatkan di Lebuhraya PLUS mudahkan pengguna buat laporan kemalangan kecil

Unit khas polis ditempatkan di Lebuhraya PLUS mudahkan pengguna buat laporan kemalangan kecil

Jika anda menggunakan Lebuhraya Utara-Selatan dan terlibat dengan kemalangan kecil, anda tidak perlu lagi ke balai polis untuk membuat laporan. Kini pihak Polis DiRaja Malaysia (PDRM) tellah menempatkan Unit Penyiasatan Lebuhraya di beberapa lokasi di lebuhraya berkenaan, laporan The Star.

Menurutu Ketua Polis Perak Hasnan Hassan, unit tersebut adalah bagi menyiasat kes kemalangan kecil di lebuhraya berkenaan, termasuk membantu pengguna menjimatkan masa untuk ke balai polis berhampiran bagi membuat laporan.

“Bagi yang terlibat dengan kemalangan kecil, kini boleh membuat laporan terus dengan unit terbabit yang ditempatkan di beberapa perhentian rehat besar sepanjang lebuhraya terbabit. Dengan adanya unit ini, kami berharap dapat memudahkan lagi urusan pengguna jalan raya yang berhadapan dengan masalah ini,” ujarnya.

Unit tersebut, yang dilancarkan pada awal tahun ini, dibahagikan kepada tiga zon (utara, sentral dan selatan) sepanjang Lebuhraya PLUS. Zon utara melibatkan kes dari Perlis ke Ipoh, sementara zon sentral mengendalikan kes dari Ipoh ke Seremban. Manakala zon selatan pula dari Seremban ke Johor.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required