BMW Group lantik Regas Premium Sabah sebagai pengedar baharu untuk negeri di bawah bayu

BMW Group lantik Regas Premium Sabah sebagai pengedar baharu untuk negeri di bawah bayu

BMW Group Malaysia telah melantik Regas Premium Sabah sebagai wakil pengedar terbaharunya bagi jenama BMW, MINI dan BMW Motorrad di negeri Sabah.

Regas Premium Auto merupakan wakil pengedar sah bagi BMW, MINI dan BMW Motorrad di negeri Sarawak. Regas Premium Auto juga dilantik sebagai pengedar servis sah bagi BMW i pada tahun 2016 di negeri tersebut dan pada tahun lepas, ia telah membangunkan fasiliti pengecasan awam BMW i yang pertama di Timur Malaysia yang terletak di CityOne Megamall Kuching.

Regas Premium Sabah akan mengambil alih FM Autohaus sebagai pengedar terbaharu BMW Group Malaysia di Kota Kinabalu dan akan beroperasi di dalam fasiliti bersaiz 53,500 kaki persegi ini menawarkan perkhidmatan menyeluruh merangkumi Jualan, Servis, Alat Ganti dan Sistem (4S) bagi jenama BMW dan BMW Motorrad serta fasiliti servis bagi jenama BMW i dan MINI.

Harald Hoelzl, Pengarah Urusan merangkap Ketua Pegawai Eksekutif BMW Group Malaysia berkata, “Kawasan Timur Malaysia merupakan pasaran yang sekian lama menyumbang kepada perkembangan perniagaan kami di negara ini dan kami berasa teruja untuk menjalin kerjasama dengan Regas Premium Sabah sebagai pengedar terbaharu kami di Kota Kinabalu untuk meluaskan lagi penawaran perkhidmatan kami di negeri Sabah.”

Tambahnya lagi, Sabah menyumbang kepada penjualan melebihi 500 unit kenderaan untuk segmen premium di dalam negara setiap tahun dan ia mempunyai potensi untuk menggandakan angka tersebut dalam masa lima tahun yang akan datang.Pada tahun lepas, syarikat ini telah melakar peningkatan jualan sebanyak 18% di Sabah berbanding tahun 2016 yang membuktikan potensi negeri tersebut.

Kini, BMW Group Malaysia mempunyai rangkaian yang terdiri daripada 20 pengedar BMW, 8 pengedar MINI, dan 9 pengedar BMW Motorrad di seluruh negara. Regas Premium Sabah akan mula beroperasi pada 1 Julai ini di Mile 3, Lido, Jalan Penampang, Penampang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required