BMW Malaysia lantik Millennium Welt sebagai pengedar BMW Motorrad di Kuantan dan Pantai Timur

BMW Malaysia lantik Millennium Welt sebagai pengedar BMW Motorrad di Kuantan dan Pantai Timur

Sebagai mengembangkan lagi rangkaian pengedarannya di negara ini, BMW Group Malaysia telah melantik Millennium Welt sebagai wakil terbaharunya bagi jenama BMW Motorrad di Kuantan, Pahang serta rantau Pantai Timur Semenanjung Malaysia.

Millennium Welt Kuantan kini menawarkan rangkaian produk dan perkhidmatan yang lebih luas, merangkumi model BMW dan BMW Motorrad, serta servis Mini. Ia beroperasi di fasiliti bilik pameran yang berkeluasan 28,000 kaki persegi, mampu mempamerkan sehingga lima buah kenderaan BMW dan lapan buah motosikal BMW Motorrad. Bilik pameran tersebut terletak di 32, Jalan Teluk Sisek, Kuantan, Pahang.

Menurut Harald Hoelzl, Pengarah Urusan merangkap Ketua Pegawai Eksekutif BMW Group Malaysia, “Kami melihat potensi yang besar untuk perkembangan di kawasan Pantai Timur bagi motosikal premium, dan Millennium Welt merupakan rakan niaga yang berharga buat kami kerana kebolehan mereka untuk menunaikan janji penawaran pengalaman premium BMW bagi pelanggan kami di Kuantan. Kami percaya bahawa mereka merupakan pilihan terbaik untuk terus memperkukuhkan kedudukan kami di rantau tersebut, dan meluaskan lagi penawaran pengalaman premium kami kepada penggemar motosikal di kawasan Pantai Timur.”

BMW Malaysia lantik Millennium Welt sebagai pengedar BMW Motorrad di Kuantan dan Pantai Timur

Manakala Owen Riley, Ketua BMW Motorrad Malaysia, pula berkata, “Dengan pelantikan Millennium Welt Kuantan, kami ingin mengalu-alukan lebih ramai penunggang dari rantau Pantai Timur untuk menghidupkan semangat “Make Life A Ride”. Rantau Pantai Timur yang terdiri daripada jalan yang luas dan berangin menjadikan ia tempat yang sesuai untuk menunggang motosikal, namun lebih penting lagi, rantau tersebut menyumbang kepada penjualan lebih daripada 50 unit motosikal setiap tahun dan mempunyai potensi untuk berkembang dengan stabil saban tahun.”

Melalui penyatuan jualan dan servis kenderaan BMW serta BMW Motorrad di bawah bumbung yang sama, Millennium Welt Kuantan akan mampu menterjemahkan identiti jenama ini dengan lebih khusus di pasaran seumpamanya. Ini juga akan membolehkan BMW memenuhi permintaan pelanggan dengan lebih efisien melalui saluran yang lebih tepat.

Bryan Wong, Pengarah Urusan Millennium Welt Group of Companies berkata, “Sebagai pengedar rasmi bagi jenama BMW di Kuantan sejak tahun 2016, kami telah membina kredibiliti yang kukuh dengan pelanggan kami di Pahang serta kawasan berdekatan. Dengan menggunakan momentum ini, kami percaya bahawa melalui penambahan jentera BMW Motorrad ke dalam portfolio kenderaan premium kami, ia akan menyumbang kepada penjualan unit kenderaan yang lebih tinggi di kawasan tersebut.”

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required