Ganti inflator beg udara Takata 79% selesai – HMSB

Ganti inflator beg udara Takata 79% selesai – HMSB

Honda Malaysia (HMSB) meneruskan usaha untuk memastikan pemilik kenderaan Honda yang terlibat dengan panggilan semula inflator beg udara agar segera tampil untuk menukar alat itu secepat mungkin. Syarikat itu bekerja rapat dengan pihak Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), dan menjelaskan bahawa stok alat ganti berkenaan 100% tersedia bagi kedua-dua sebelah pemandu dan penumpang.

Penukaran alat ganti itu adalah percuma dan ditanggung sepenuhnya oleh Honda. Proses mengganti inflator berkenaan boleh dilakukan di mana-mana 92 pusat servis pengedar sah Honda di seluruh negara. Pelanggan digalakkan untuk membuat temujanji untuk memudahkan urusan penggantian itu.

Selain itu, pelanggan juga boleh berbuat demikian di hab-hab bergerak Honda yang ada di pusat-pusat membeli belah utama serta dalam siri jelajah yang dianjurkan. Tidak lupa juga di stesen Petronas terpilih. Bagi lokasi-lokasi bergerak ini pula, pelanggan boleh datang terus dan tidak perlu membuat temujanji terlebih dahulu. Turut diperkenalkan sebelum ini ialah pasukan bergerak yang akan datang ke lokasi pelanggan untuk menukar alat berkaitan.

Ganti inflator beg udara Takata 79% selesai – HMSB

HMSB juga melakukan perkhidmatan yang sama bagi model-model import Honda yang tidak dijual oleh Honda Malaysia. Pemilik kenderaan status ini boleh menghubungi pengedar sah Honda untuk mengetahui maklumat lanjut tentang perkara yang sama. Semua kos alat ganti dan buruh juga tetap ditanggung oleh HMSB.

Setakat 2 Julai 2018, HMSB menyatakan sebanyak 228,000 unit inflator beg udara Takata bahagian pemandu telah ditukarkan, menjadikan peratusan kerja-kerja penggantian mencapai 87%. Angka keseluruhan inflator bahagian pemandu dan penumpang yang telah ditukar kini adalah lebih daripada 465,000 unit, atau 79% selesai.

Untuk menyemak status kereta Honda anda berkaitan panggilan semula ini, pelanggan boleh melayari laman www.productrecall.honda.com.my atau www.honda.com.my. Selain itu, boleh juga menghubungi talian tanpa tol 1-800-88-2020 atau kunjungi pengedar sah Honda di seluruh negara.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required