Art of Speed 2018 bakal kembali lagi hujung bulan ini

Saban tahun, acara Art of Speed (AOS) semakin mendapat perhatian meluas, tidak hanya daripada kelompok penggemar dunia kustom, malahan dari khalayak umum juga. Dan, untuk edisi ke-tujuh penganjurannya tahun ini, AOS akan kembali menemui anda pada 28-29 Julai nanti.

AOS 2018 meneruskan kesinambungan penganjurannya yang sebelum ini dengan penyertaan serta skala aktiviti yang lebih besar. Dengan PETRONAS tampil sebagai penaja utama tahun ini, acara ini juga akan bekerja sama dengan satu lagi jenama “marketplace” terbesar di Malaysia, Mudah.my disamping banyak lagi jenama-jenama lain yang pernah disaksikan sebelum ini di AOS.

Antara segmen atau tarikan utama AOS 2018 ialah Pertandingan Motosikal Binaan Khas Jemputan 2018 yang akan menampilkan lapan pembina tempatan dan Singapura yang akan bersaing untuk merebut hadiah wang tunai keseluruhan berjumlah RM15,000.

Art of Speed 2018 bakal kembali lagi hujung bulan ini

Mereka yang terlibat yang akan mempamerkan hasil kerja binaan motosikal kustom masing-masing ialah Rusty Factory (Ipoh, Perak), Soul Garage (Sg. Petani, Kedah), JZ Engineering & Service (Pasir Gudang Johor), No Die Cycles (Ampang, Selangor), Beautiful Machines (Kuala Lumpur), Dstreet Custom (Singapura), Kenstomoto (Kuala Lumpur) dan Skateture Custom Works (Kuching, Sarawak).

Bagi peminat Hot Wheels pula, sambutan ulang tahun ke-50 jenama itu akan diadakan pada acara ini, bersama dengan kehadiran Pengurus Reka Bentuk Global Hot Wheels, Dmitriy Shakhmatov. Menarik tentang sambutan ini ialah turut akan berlangsung sesi pratonton model khas RWB Porsche 911 yang pertama kali akan ditunjukkan kepada umum sebelum pelancarannya tahun depan.

Kaki barangan dan pakaian vintage juga tidak ketinggalan untuk diraikan dalam acara ini nanti. Segmen “Hail Vintage 2018” akan menampilkan pameran dan koleksi denim-denim dari tahun 1870an dengan nilai semasa keseluruhan barangan terbabit dianggarkan melebihi RM1 juta.

Meneruskan tradisi penganjuran AOS pada tahun-tahun yang lalu, jemputan nama-nama besar dunia kustom global beserta beberapa kenderaan khas mereka turut akan mengambil tempat tahun ini. Antaranya ialah Nau Shima & Yuki Hitomi dari Tokyo Indians MC yang akan mempamerkan dua buat motosikal Indian Chief tahun 1947.

Shige Suganuma, nama yang sudah sinonim dengan AOS pula dari MOONEYES akan membawakan sebuah motosikal Harley-Davidson Sportster 1978 MQQN Digger Show Bike dan sebuah kereta MQQN Bug Drag Race yang dibina oleh Masashi Tazaki dari One Low Japan dan akan dipandu oleh Yutaka Kijimoto yang turut akan berada di acara ini nanti.

Selain itu, Mudah.my yang bekerjasama dengan Pa’din Musa akan menghasilkan sebuah motosikal kustom khas dari model motosikal cub Honda C70 yang akan dipamerkan ketika sepanjang acara ini berlangsung kelak. Jadi, tandakan kalendar anda dan jangan lepaskan peluang untuk turut serta dan berinteraksi dengan bakat-bakat dari luar negara yang akan berhimpun di MAEPS hujung bulan ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required