Volvo Car Malaysia buka pusat 3S baru di Batu Pahat

Volvo Car Malaysia buka pusat 3S baru di Batu Pahat

Sebagai inisiatif bagi memudahkan lagi akses kepada pelanggannya, Volvo Car Malaysia kini membuka satu lagi pusat 3S nya di kawasan selatan tanah air iaitu di Batu Pahat, Johor. Fasiliti milik pengedar baharunya – AJ Premium Motors – ini adalah salah satu langkah yang diambil di bawah program transformasi servis selepas jualan jenama dari Sweden berkenaan.

“Ada peningkatan minat terhadap model-model kami di Malaysia dan kami kini sedang aktif membuka jaringan pengedar di kawasan strategik di seluruh Malaysia bagi memberikan servis terbaik terhadap permintaan ini,” kata Lennart Stegland, pengarah urusan Volvo Car Malaysia.

“Adalah menjadi kewajipan untuk semua pengedar baharu untuk menerapkan standard Volvo Retail Experience (VRE) baharu, konsisten dengan standard pengedar kami di Eropah – ia bukan sekadar penunjuk terhadap nilai astetika tetapi turut menunjukkan tahap servis yang direka dalam jaringan pengedar kami,” tambah Stegland.

Volvo Batu Pahat menampilkan ‘ruang tamu’ yang diinspirasikan dari rekaan Scadinavia di mana pelanggan boleh berehat sambil di layan oleh wakil jualan atau menunggu kenderaan mereka yang sedang diservis. Bahagian servis selepas jualan di fasiliti ini pula mempunyai dua buah ruang kerja.

“Kehadiran kami di Batu Pahat membuatkan pemilik dari kawasan sekitar Muar, Kluang dan Segamat untuk menservis kereta mereka atau untuk pelanggan yang berminat untuk melihat model-model baharu Volvo,” kata Jacky Ong, pengarah urusan AJ Premium Motors.

Pusat 3S ini terletak di Lot. 1005, Jalan Kluang, 83000 Batu Pahat, Johor, Mdan ia dibuka dari 9 pagi hingga 6 petang dari Isnin hingga Sabtu, dan dari 11 pagi hingga 5 petang pada Ahad dan cuti am.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required