KLIMS 2018 – pengeluar aksesori turut sertai pameran

KLIMS 2018 – pengeluar aksesori turut sertai pameran

Kuala Lumpur International Motor Show (KLIMS) bakal kembali dianjurkan pada 2018 selepas lima tahun ia menyepi, dan menurut penganjurnya Persatuan Automotif Malaysia (MAA) selain syarikat pengeluar kenderaan, pameran kali ini juga akan turut disertai pengeluar aksesori dan penjagaan kereta.

“Pemain industri automotif Malaysia telah melangkaui pengilang-pengilang kenderaan, pemegang francais dan pengedar. Pasaran akhir termasuk bahagian-bahagian, aksesori dan produk penjagaan terdiri daripada sektor utama di Malaysia. Pengunjung boleh mengetahui pelbagai jenis produk automotif termasuk penambahbaikan dan pengubahsuaian kenderaan, serta melihat ke arah teknologi masa depan dan penggayaan kereta, “kata presiden MAA, Datuk Aishah Ahmad.

Penganjur juga mendakwa pasaran aksesori kereta global juga sedang didorong oleh minat yang semakin meningkat dalam pengubahsuaian, dan permintaan itu telah merebak di negara-negara ASEAN khususnya – terutamanya di kalangan generasi muda. Pengeluar utama dari Jepun, Amerika Utara dan Eropah dikatakan menunjukkan minat yang lebih tinggi di rantau ini, dan akan mempamerkan barangan mereka di KLIMS untuk meningkatkan jualan dan bahagian pasaran.

Peserta pameran biasa termasuk 3M juga akan turut mengambil bahagian pada tahun ini dan akan mempamerkan produk solusi untuk keselamatan, estetika, prestasi dan tenaga. Diskaun untuk produk seperti 3M AutoFilm, 3M Car Wrap dan 3M Car Care Solutions dijangka akan ditawarkan.

KLIMS 2018 – pengeluar aksesori turut sertai pameran

“3M merupakan syarikat sains global yang tak pernah berhenti dalam penciptaan. Kami adalah penyokong kuat bagi keselamatan kenderaan dan jalan raya. Teknologi kami juga membantu meningkatkan estetika kenderaan, dan membolehkan pemilik kenderaan untuk menyerlahkan kreativiti dan sesuai dengan produk inovatif kami.

“Tahun ini, kami mahu mempamerkan kepakaran 3M yang lebih mendalam di KLIMS ’18 dan kami mensasarkan pelanggan yang teruja dengan solusi inovatif kami,” ujar pengurus kanan 3M Malaysia untuk kumpulan perniagaan keselamatan dan grafik GT Lim.

Juga bakal mengambil bahagian pada tahun ini ialah Kakimotor, yang akan mempromosikan produk seperti kitZerONe coilover dan kit brek. “Penyertaan kami dalam KLIMS adalah buat kali yang kedua dan kami menggunakan platform ini untuk memberikan kesedaran berhubung produk syarikat kami. Kami dapati KLIMS mampu menjadi medan untuk menyampaikan maklumat dan penjelasan kepada para pelanggan mengenai produk kami,” ujar pengurus Kakimotor Alex Lim.

Lain-lain peserta pameran yang mengambil bahagian termasuk V-Kool, OSRAM, PG Perma Glass, PG Pro QPlus, Motul, Elite Looks, Be Pure, GetF1, NGK Spark Plugs, NTK Oxygen Sensors, STP, Armor All, Kaki Motor, Ravenol dan Ottoman. Acara ini akan berlangsung dari 23 November hingga 2 Disember di Malaysia International Trade and Exhibition Centre (MITEC).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required