Sabah mahu tarik pelabur bangunkan kilang pembuatan kereta – sasar kerjasama Toyota, Nissan

Sabah mahu tarik pelabur bangunkan kilang pembuatan kereta – sasar kerjasama Toyota, Nissan

Sabah mengesahkan sedang merangka perbincangan dengan Toyota dan Nissan bagi membangunkan kilang pembuatan dan pemasangan kereta di negeri tersebut.

Menurut Pembantu Menteri Kewangan Sabah, Sarifuddin Hata, usaha tersebut bukan sahaja akan dapat mewujudkan peluang pekerjaan kepada rakyat tempatan malah membuka potensi lebih tinggi kepada industri hiliran, laporan Bernama.

Sarifuddin berkata, inisiatif itu juga akan memberi pendedahan kepada Sabah untuk terus memacu sektor automatif dengan lebih pesat dalam tempoh masa lima hingga 10 tahun.

“Rakyat tempatan Sabah berupaya untuk memaju sektor automotif ini melalui usaha yang turut dilaksanakan oleh Kementerian Pelajaran dan Inovasi Sabah dengan melahirkan belia berkemahiran tinggi dan kreatif,” katanya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required