Proton SUV – gambar penuh untuk bahagian hadapan, dengan logo Proton kini muncul buat pertama kali

Proton SUV – gambar penuh untuk bahagian hadapan, dengan logo Proton kini muncul buat pertama kali

Jika sebelum ini kita pernah tengok gambar SUV pertama Proton yang ketika itu diuji sendiri oleh Tun Mahathir, kini ada satu lagi gambar muncul – mungkin dari sesi yang sama – yang memaparkan bahagian depan SUV berkenaan dengan agak jelas.

Apa yang menarik, buat pertama kali juga logo Proton dilihat secara terbuka, digunakan pada bahagian depan SUV terbabit. Begitu juga dengan rekaan gril yang kini dapat dilihat dengan lebih terperinci – ia dikongsi dalam akaun Facebook Proton Boyue X7 Community (Malaysia).

Rekaan bahagian grilnya terdiri daripada lingkaran luar krom, dengan bahagian dalamnya terletak tiga jalur warna hitam sebagai elemen utama – berbeza dari model Geely Boyue yang ada ketika ini. Dalam gambar terdahulu, antara yang jelas kelihatan juga ialah rekaan bampar depan yang agresif, bahagian ini diwarisi dari model pengeluar China terbabit, dari versi facelift terkini.

Proton SUV – gambar penuh untuk bahagian hadapan, dengan logo Proton kini muncul buat pertama kali

Dengan ini, maka sah bahawa rekaan gril dan wajah hadapan yang pernah muncul sebelum ini memang merupakan unit yang akan dikeluarkan oleh Proton nanti, walaupun ketika itu logonya ditutup.

April lalu, Proton telah mendedahkan ciri-ciri yang bakal dilengkapi pada Boyue versi mereka yang nampaknya diambil terus dari versi facelift terbaharu. Antara ciri-ciri berkenaan termasuk sistem pemantau titik buta, brek kecemasan automatik (AEB), cruise control adaptif, amaran keluar laluan dan juga lampu tinggi automatik.

Kita juga sudah tidak jauh daripada tarikh pengenalan model ini, yang dijangka akan diperkenalkan secara rasmi Oktober nanti. Lepas tengok wajah depan dengan lebih jelas, anda rasa penampilan SUV Geely versi Proton ini akan berjaya menarik minat orang ramai?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required