Benimar Tessoro – motorhome RM556k tiba di M’sia

Benimar Tessoro – motorhome RM556k tiba di M’sia

Penggunaan motorhome di Malaysia boleh dikatakan masih baru, tetapi pengimport motorhome jenama Benimar iaitu Luxe Motorhomes & Caravans nampaknya yakin terhadap permintaan kenderaan jenis ini, memandangkan sembilan unit Benimar Mileo telah pun diserahkan kepada pelanggan sejak ia dilancarkan tahun lepas.

Sekarang, syarikat itu telah menambah model Tessoro kepada barisan kenderaan yang ditawarkan dan ia boleh didapati dalam enam rekaan, dengan harga antara RM555,805 hingga RM590,670 tidak termasuk insurans dan cukai jalan. Model yang anda lihat dalam gambar ini adalah Tessoro 463 yang dijual pada harga RM583,492.

Tessoro 463 adalah sebuah model yang dibina menggunakan casis Ford Transit dan ia mempunyai ukuran 7.38 meter panjang, 2.30 meter lebar dan 2.89 meter tinggi. Kuasa yang menggerakkan kenderaan seberat 3,170 kg ini datang daripada enjin turbodiesel 2.0 liter berkuasa 170 hp dan transmisi automatik.

Sama seperti variasi Tessoro yang lain, Tessoro 463 ini mempunyai empat tempat duduk penumpang dan empat tempat tidur. Semua model dikatakan mempunyai berat asas bawah 3,500 kg, jadi ia boleh dipandu oleh sesiapa sahaja yang mempunyai lesen kelas D di Malaysia.

Semua model Tessoro juga mempunyai binaan 99% bebas-kayu dengan plastik kaca yang diperkuat pada badannya, serta penebat XPS 25 mm pada bahagian dinding dan 53 mm pada lantai serta bumbung. Sumber air bersih disimpan dalam tangki 120 liter berserta pemanas yang terasing dan ia datang bersama tangki 105 liter untuk air buangan.

Model Tessoro ini juga dibina mengikut spesifikasi United Kingdom, di mana ia dilengkapi dengan beg udara pemandu dan penumpang hadapan, ABS, stability control, traction control, hill assist, curve assist, cruise control, kunci kawalan jauh bersepadu dengan immobiliser serta penggera karbon dioksida dan asap.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required