Perodua mulakan kempen sifar kemalangan untuk staf

Perodua mulakan kempen sifar kemalangan untuk staf

Perodua telah memulakan kempen sifar kemalangan bagi 10,300 pekerja di seluruh negara bagi fasa kedua terhadap kempen keselamatan jalan raya lima-tahun yang dilancarkan Oktober lalu. Melalui Kempen Sifar Kemalangan Perodua ini, syarikat itu mensasarkan sifar kemalangan melibatkan staf-stafnya yang bergerak ulang-alik dari rumah ke tempat kerja, dan begitu juga dengan kemalangan industrial ketika bertugas, menjelang tahun 2021.

Presiden dan CEO Perodua, Datuk Aminar Rashid Salleh berkata, usaha ini menekankan agar pekerja-pekerja Perodua menunjukkan contoh terbaik ketika berada di jalan raya. Perodua juga berharap, perkara-perkara yang dipelajari secara dalaman daripada kempen ini akan dapat diserap ke dalam kempen lima-tahun berkenaan.

“Dengan pengurangan atau penyisihan sepenuhnya kemalangan ditempat kerja sentiasa menjadi keutamaan, kini kami ingin melanjutkannya ke luar premis pula. Kami percaya tabiat memandu yang bertanggungjawab bermula dari rumah dan untuk itu, kami ingin menerapkan seberapa banyak pendidikan yang perlu kepada semua pekerja agar mereka dapat menjadi contoh yang baik,” tambah beliau.

“Kami menggunakan pendidikan sebagai pendekatan kerana kami yakin ramai pemandu di Malaysia sedar tentang peraturan yang ada, tetapi mungkin mereka tidak faham sebab disebaliknya. Pendidikan akan mengambil masa, tetapi kesannya lebih mendalam,” jelas Aminar.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required