Proton buka pusat 3S di Seksyen 13, Petaling Jaya

Proton buka pusat 3S di Seksyen 13, Petaling Jaya

Rombakan ke atas rangkaian jualan dan perkhidmatan Proton diteruskan dengan pelancaran pusat 3S baharu yang terletak di Seksyen 13, Petaling Jaya. Dikendalikan oleh Regal Motors, keseluruhan operasi 3S ini dipindahkan ke Seksyen 13 dari tempat asalnya iaitu di Jalan Klang Lama, bagi menyediakan kemudahan pelanggan yang lebih baik.

Pusat 3S baharu di Petaling Jaya ini mempunyai keluasan kira-kira 1.2 ekar dan terletak di kawasan perindustrian dan merupakan kawasan yang strategik. Ia dilengkapi dengan 12 petak servis dan 6 servis pengangkat. Selain itu juga, sekiranya terdapat banyak permintaan, ia turut dapat menempatkan tambahan enam lagi servis pengangkat.

“Kini pelanggan boleh datang ke sini, bersantai dan menikmati minuman mereka sambil menunggu kereta mereka untuk diservis. Kawasan servis disini juga boleh dilihat oleh pelanggan. Ini adalah untuk memastikan mereka dapat melihat apa yang sedang dilakukan dengan kereta mereka. Tambahan lagi, di sini juga disediakan kawasan khas bagi kanak-kanak untuk bermain. Kemudahan lain yang boleh didapati termasuklah WIFI percuma dan ruangan mengecas laptop, yang membolehkan pelanggan kekal berhubung,” ujar Philip How, Pengarah Urusan Regal Motors Holdings Sdn Bhd.

Regal Motors juga meneruskan perniagaan sedia ada di Jalan PJS 7/23, Bandar Sunway, iaitu sebagai pusat ketuk dan cat, untuk menyediakan kemudahan penduduk di sekeliling kawasan tersebut. Keluasan bangunan itu adalah kira-kira 1.5 ekar.

“Secara keseluruhan, kami menjangkakan kenaikan sedikit demi sedikit sebanyak 30-40% bagi jualan terutama dengan kemasukan SUV ke pasaran akan datang. Bagi pengeluaran servis pula, kami menjangkakan kenaikan sebanyak 60-70% berikutan dengan lokasi dan kesenangan pelanggan,” ujar Philip.

Proton berkata sehingga 20 Ogos 2018, mereka telah mencapai sasaran sebanyak 88% bagi penambahbaikan cawangan 3S dan 4S. Syarikat yakin dan menantikan pencapaian sejumlah 109 pusat cawangan pada Oktober tahun ini. Sehingga kini, sebanyak 96 pusat cawangan telah diluluskan untuk ditambahbaik.

“Syarikat ingin berterima kasih kepada pengedar-pengedar kami kerana mempercayai jenama Proton. Saya pasti mereka semua telah mengambil kira risiko untuk bersama kami. Kami yakin bahawa kami akan dapat memulihkan Proton, dan sebahagian daripada usaha untuk menambahbaik pusat-pusat cawangan ini adalah untuk membawa imej positif terhadap jenama yang bermula dengan penubuhan pusat sehenti di seluruh negara,” kata Abdul Rashid Musa, Ketua Pegawai Eksekutif Proton Edar Sdn Bhd.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required