Mercedes-Benz Malaysia rasmikan Asbenz Stern Kuantan Autohaus – fasiliti jualan, servis dipertingkat

Mercedes-Benz Malaysia rasmikan Asbenz Stern Kuantan Autohaus – fasiliti jualan, servis dipertingkat

Mercedes-Benz Malaysia (MBM) hari ini membuka secara rasmi pusat 3S yang dipertingkat di Kuantan, Pahang, dioperasikan oleh Asbenz Stern Sdn Bhd. Pembukaan pusat baharu ini bakal memperkenalkan semula jenama mewah dari Jerman berkenaan untuk pemilik serta peminatnya di Pantai Timur, menurut MBM.

Asbenz Stern Autohaus ini di bina diatas dua tapak berasingan, di mana bilik pameran berkeluasan 3,860 kaki persegi terletak di A7 & A9, tingkat bawah, Jalan Tun Ismail 1, manakala pusat servis dan alat gantinya pula berada di Lot 16606, Kawasan Perindustrian Batu 3, Jalan Gambang dengan keluasan 13,496 kaki persegi.

Bagi bilik pameran MBM yang ditingkat taraf tersebut, ia dikendalikan oleh enam orang eksekutif jualan, dan dapat mempamerkan tujuh-buah model Mercedes-Benz baharu serentak pada satu-satu masa. Ia menerapkan Identiti Korporat terbaharu Mercedes-Benz dengan menampilkan konsep Autohaus Mercedes-Benz Presentation System II (MPS II) bagi membolehkan pelanggan menerokai keseluruhan produk dan promosi dengan hanya menggunakan jari.

Manakala untuk pusat servis pula, ia dioperasikan oleh 12 orang tenaga kerja mahir bersama fasiliti yang dilengkapkan dengan 10 ruang kerja. Ini membolehkan pusat berkenaan mampu menservis sehingga 250 buah kenderaan dalam sebulan.

“Hari ini, bersama rakan pengedar kami, Asbenz Stern, kami sekali lagi menegaskan komitmen kami untuk kawasan Pantai Timur. Mercedes-Benz Asbenz Stern Kuantan Autohaus mendemonstrasikan komitmen kami untuk menambahbaik hubungan dengan pelanggan di seluruh negara, memberikan pelanggan kami produk terbaik dan pengalaman terbaik, kata presiden MBM dan CEO, Dr Claus Weidner.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required