PLUS, Visa lancar projek perintis inisiatif tanpa tunai – R&R Dengkil (arah utara) sebagai lokasi pertama

PLUS, Visa lancar projek perintis inisiatif tanpa tunai – R&R Dengkil (arah utara) sebagai lokasi pertama

PLUS Malaysia Berhad dan Visa Malaysia telah bekerjasama untuk menjalankan urusniaga tanpa tunai dengan lebih mudah, pantas dan selamat di kawasan rehat PLUS dengan lokasi pertamanya di R&R Dengkil (arah utara).

Ia bagi membolehkan pengunjung dan pemegang kad Visa payWave yang berhenti di R&R tersebut membuat transaksi pembayaran tanpa sentuh apabila membuat pembayaran untuk makanan, minuman serta produk lain.

Pengarah Urusan PLUS, Datuk Azman Ismail berkata, “Pelancaran Pembayaran tanpa sentuh menggunakan teknologi Visa payWave bagi kad debit, kredit dan prabayar ini merupakan satu usahasama antara PLUS dan Visa Malaysia untuk mempromosi dan menggalakkan pembayaran tanpa tunai yang kini diterima secara meluas di seluruh dunia.”

Tambahnya lagi, dengan purata 62,000 kenderaan yang menggunakan laluan KLIA-Putrajaya setiap hari, sistem pembayaran tanpa sentuh ini dijangka dapat dimanfaatkan oleh orang ramai, khususnya pelancong yang baru mendarat di KLIA. Malahan turut mensasarkan sebanyak 25% daripada keseluruhan transaksi di R&R tersebut akan dilakukan menerusi pembayaran tanpa sentuh dengan Visa.

“Pengunjung di R&R tersebut juga kini mempunyai pelbagai pilihan mod pembayaran. Rakan-rakan niaga PLUS juga akan mendapat manfaat daripada inisiatif ini kerana sistem pembayaran tanpa tunai membolehkan mereka menjalankan urusniaga perniagaan mereka dengan kaedah yang lebih mudah, pantas dan selamat. Mereka juga tidak perlu menghadapi masalah penyediaan wang kecil atau kebimbangan untuk menguruskan dan menyimpan jumlah wang tunai yang besar di gerai masing-masing ketika menjalankan urusniaga harian mereka,” jelas Azman.

Menurut Pengurus Negara Visa Malaysia, Ng Kong Boon pula, “Kami berasa sangat teruja dengan pencapaian penting ini bersama-sama dengan PLUS, pengendali lebuh raya yang terbesar di Malaysia dan membolehkan penerimaan pembayaran tanpa sentuh ke suatu tahap mobiliti pengguna yang baharu.”

Sehingga 30 November ini, pemegang kad Visa payWave juga berpeluang menikmati diskaun sebanyak RM1 bagi setiap pembelian minimum RM2 di kawasan R&R ini.

“Kami menjangkakan penggunaan Visa payWave seperti ini akan dapat diperluaskan lagi secara berperingkat di kawasan R&R PLUS yang lain,” tambah Azman.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required