Harga petrol RON 97 turun 4 sen sepanjang September

Harga petrol RON 97 turun 4 sen sepanjang September

Nampaknya lepas ini tak ada lagi perubahan dan pengumuman harga bagi petrol RON 97 secara mingguan. Selepas harganya naik empat sen dua hari lalu, kini KPDNHEP memaklumkan harganya kembali turun sebanyak empat sen, dan akan kekal untuk tempoh sebulan sepanjang September.

Ini menjadikan harga RON 97 akan dijual pada harga RM2.65 seliter sepanjang bulan ini. Harga bahan api lain pula masih kekal sama disebabkan pemberian subsidi sehingga hujung tahun ini.

Untuk itu, harga petrol RON 95 dijual pada RM2.20 seliter, manakala diesel Euro 2M RM2.18 seliter dan diesel Euro 5 pula RM2.28 seliter.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required