LRT tidak sesuai untuk Pulau Pinang – Anthony Loke

LRT tidak sesuai untuk Pulau Pinang – Anthony  Loke

Menteri Pengangkutan, Anthony Loke, berkata Transit Aliran Ringan (LRT) tidak sesuai untuk dilaksanakan di Pulau Pinang. Katanya, ia adalah berdasarkan hasil penyelidikan yang dibuat Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) baru-baru ini, laporan Berita Harian.

“Saya sudah berbincang dengan Ketua Menteri. Saya memberitahunya bahawa pihak kami sentiasa menyokong usaha kerajaan negeri untuk menaiktaraf sistem pengangkutan awam di Pulau Pinang. Namun, kajian SPAD menunjukkan bahawa LRT bukan satu pilihan yang baik di negeri ini. Mungkin tram atau bentuk pengangkutan lain,” katanya kepada pemberita semalam.

Jelasnya lagi, pihaknya akan berbincang dengan kerajaan negeri mengenai apa yang dihajati Pulau Pinang.

Ketua Menteri Pulau Pinang, Chow Kon Yeow pula berkata, pihaknya akan berhubung dengan SPAD dan bersikap terbuka dengan cadangan sama ada tram, Transit Aliran Massa (MRT), Transit Aliran Bas (BRT) atau lain-lain.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • I am from Penang.I thinks its stupidity answer from a minister.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required