Proton buka pusat 3S baharu di Sg. Dua, Pulau Pinang

Proton buka pusat 3S baharu di Sg. Dua, Pulau Pinang

Proton telah melancarkan satu lagi pusat 3S baharunya, kali ini berlokasi di Taman Sungai Dua Utama, Sungai Dua, Butterworth, Pulau Pinang. Sebelum ini, ia hanya beroperasi sebagai pusat 2S sahaja dan masih dikendalikan oleh Top Zone Auto Gallery.

Penambahbaikan ini selaras dengan pelan Proton untuk menampilkan cawangan berwajah baharu dan terkini. Ia penting dalam memastikan pelanggan mendapatkan jualan dan servis yang terbaik, dengan memastikan ianya menjadi pusat sehenti yang memudahkan pelanggan.

Dengan kos pelaburan sebanyak RM1.5 juta, pusat 3S di Sungai Dua ini terletak di kawasan pembangunan bandar baharu dan hanya mempunyai satu pengedar 2S PROTON yang berdekatan iaitu Zoomteknik Service Sdn Bhd. Lokasi ini sangat strategik kerana jaraknya hanya 2 minit dari Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS) ke Sungai Dua.

Proton buka pusat 3S baharu di Sg. Dua, Pulau Pinang

Malahan ia juga mempunyai lima petak servis, lima servis pengangkat, ruang menunggu untuk pelanggan dan ruang Internet serta tempat pengecas. Menurut CEO Top Zone Auto Gallery Sdn Bhd, Haji Sobri Mustafa, pihaknya percaya bahawa Proton harus menjadikan kehadiran mereka mendapat tempat di pasaran, terutamanya apabila jenama ini kini giat melakukan perubahan yang agresif untuk menampilkan wajah yang lebih menarik dan terkini.

Peningkatan terhadap kualiti kereta, dan usaha dalam memberikan servis selepas jualan yang lebih baik, turut telah menyumbangkan kepada peningkatan keseluruhan jualan dalam masa beberapa bulan yang lalu. Melalui penambahbaikan cawangan ini, ia juga menjangkakan peningkatan jumlah servis kepada 25%, diikuti dengan pertumbuhan jualan yang positif pada tahun pertama.

Cawangan ini beroperasi pada setiap hari (kecuali Ahad) bermula jam 8 pagi hingga 8 malam untuk bilik pameran, dan pusat servis pula dari jam 9 pagi hingga 5.15 petang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required