CIMB tawar pembiayaan dengan kadar faedah lebih rendah untuk kenderaan hibrid dan hartanah kediaman

CIMB tawar pembiayaan dengan kadar faedah lebih rendah untuk kenderaan hibrid dan hartanah kediaman

CIMB Bank dan CIMB Islamic menjadi bank pertama di Malaysia yang menyediakan kadar pembiayaan lebih rendah bagi kelestarian persekitaran (environment sustainability) khusus bagi kenderaan hibrid baru serta bangunan kediaman yang tersenarai di bawah Green Building Index (GBI).

Pelanggan CIMB yang berkaitan akan menerima kadar faedah 0.10% lebih rendah berbanding kadar promosi yang dinyatakan bagi kedua-dua produk kenderaan hibrid dan begitu juga hartanah perumahan yang menerima pensijilan GBI.

Ini merupakan komitmen CIMB untuk menjunjung prinsip kelestarian dalam penawaran keseluruhan kumpulan perbankannya, serta menyiking usaha ke arah perbankan bertanggungjawab global melalui keahliannya di dalam Environment Programme Finance Initiative Principles for Responsible Banking (UNEP-FI) oleh Persatuan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB).

CIMB ketika ini menjadi satu-satunya kumpulan perbankan di Malaysia dan ASEAN yang menjadi ahli pengasas kepada usaha kelestarian seumpamanya, bersama dengan 26 lagi bank-bank utama dari lima rantau dan 19 negara.

“Sebagai bank universal utama di ASEAN, kedudukan kukuh CIMB tidak hanya diwakili oleh semata-mata kekuatan kami, tetapi juga rasa tanggungjawab yang digalas untuk membentuk agenda persekitaran serantau melalui perbankan bertanggungjawab. Kami berbesar hati untuk menjadi yang pertama di Malaysia yang menawarkan pembiayaan seumpama ini,” jelas CEO, Kumpulan Perbankan Pelanggan, CIMB Group, Samir Gupta.

“Penawaran pembiayaan dengan kadar faedah lebih rendah ini tidak hanya memberikan nilai tambah kepada pelanggan. Ia sebenarnya merupakan langkah yang bermakna ke arah memenuhi komitmen kami untuk mencapai matlamat memastikan industri perbankan yang mampu membawa kesan positif, tidak hanya secara ekonomi, malahan dari sudut sosial dan persekitaran juga,” ujar CEO, Perbankan Islamik Kumpulan, CIMB Group, Rafe Haneef.

Berikut pautan untuk maklumat lanjut berkaitan pembiayaan kereta hibrid dan juga hartanah kediaman terbaru oleh CIMB Bank.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required