Yamaha NVX GP Edition 2018 diperkenal – RM10,606

Yamaha NVX GP Edition 2018 diperkenal – RM10,606

Hong Leong Yamaha Motor Sdn Bhd (HLYM) telah memperkenalkan satu lagi model GP Edition, dan kali ini adalah untuk model NVX 155. Ia akan mula berada di kedai pengedar sah motosikal Yamaha bermula 21 September ini dan diletakkan pada harga cadangan pengeluar RM10,606.

Melihat kepada harga yang dikeluarkan oleh HLYM selepas pelaksanaan SST bermula bulan September ini, harga NVX GP Edition ini adalah lebih RM700 berbanding model biasa yang diletakkan pada harga RM9,906. Dari pandangan pengguna, harapnya pengedar atau penjual boleh mengikut harga cadangan ini.

Seperti yang boleh dilihat, keistimewaan model GP Edition ini cuma pada penampilan, di mana ia menggunakan grafik seperti jentera M1 yang digunakan oleh Valentino Rossi dan Maverick Vinales dalam perlumbaan MotoGP. Selain daripada itu, pembeli model ini juga akan menerima jaket edisi khas NVX GP Edition dan sijil pemilikan.

Asas motosikal itu masih sama seperti versi standard iaitu menggunakan enjin 155 cc suntikan bahan api, dengan teknologi Blue Core dan VVA, berkuasa 14.8 hp dan 13.8 Nm tork. Kelengkapan menarik lain yang ada pada NVX adalah sistem kunci pintar, sistem Start/Stop automatik dan paparan instrumen skrin LCD digital 5.8 inci.

NVX juga dilengkapi dengan soket pengecas USB, brek cakera di hadapan, dram di belakang, fork teleskopik di hadapan, dua penyerap hentak di belakang, tayar tanpa tiub 110/80 di hadapan, 140/70 di belakang, tangki bahan api 4.6 liter, berat 118 kg dan transmisi automatik tali sawat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required