Hong Leong Yamaha umum senarai harga dengan SST

Hong Leong Yamaha umum senarai harga dengan SST

Selari dengan pelaksanaan SST bermula 1 September, Hong Leong Yamaha Malaysia kini mengeluarkan kemaskini senarai harga terkini bagi barisan model keluaran syarikat itu. Berita baiknya, hampir semua harga bagi model-model berkenaan tidak jauh berbeza dari senarai harga terakhir tanpa GST yang dikeluarkan sebelum ini – kecuali bagi tiga model.

Ini bermakna, secara umumnya, harga bagi hampir semua motosikal Yamaha menurun kira-kira 5.66% jika dibandingkan ketika dikenakan GST dahulu. Antara model yang naik sedikit harganya ialah bagi jentera dengan kapasiti paling besar untuk pasaran Malaysia.

Hong Leong Yamaha umum senarai harga dengan SST

Yang dimaksudkan ialah Yamaha MT-09 dan MT-09 Tracer masing-masing kini lebih mahal 3.77% berbanding harga dengan GST sebelum ini. MT-09 dulu dijual pada harga RM47,141, dan dengan SST harganya menjadi RM48,920. Manakala bagi MT-09 Tracer pula, harga dahulu ialah RM51,729 kini menjadi RM53,681.

Bagi model terbaru yang dilancarkan di Malaysia, Yamaha R15, harga dengan SST-nya pula masih belum dikemaskini. Harga-harga yang dinyatakan ini bagaimanapun tidak termasuk insurans, cukai jalan dan pendaftaran.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required