Teaser Suzuki untuk INTERMOT – sah adalah Katana

Acara motosikal penting di Eropah iaitu INTERMOT semakin hampir dan banyak pengeluar yang akan membawa model terbaru ke sana. Bagi meningkatkan keghairahan sebelum ia benar-benar dipertonton, video teaser telah dikeluarkan dan ini termasuk oleh Suzuki.

Setakat ini sudah ada empat video teaser yang dikeluarkan oleh Suzuki, dan dalam kesemuanya, perkara yang banyak ditunjukkan adalah tentang pedang tradisional Jepun iaitu Katana dan slogan “Feel The Edge“. Dalam video nombor satu dan dua, tiada bentuk motosikal yang dapat dilihat, namun memasuki video ketiga bahagian tangki mula didedahkan.

Kini, sudah keluar pula siri video yang keempat dan melaluinya kita dapat melihat dengan jelas bahagian hadapan serta keseluruhan motosikal waktu ia mengambil selekoh ke kanan. Suzuki setakat ini masih belum menyiarkan apa-apa informasi atau spesifikasi tentang motosikal ini, dan tidak menyatakan ia adalah sebuah Katana generasi baru.

Namun, daripada video ini akhirnya (selain video berkonsep pedang yang jelas menunjuk kepada Katana) kita dapat melihat skema warna motosikal ini sama dengan Katana lama dan di bahagian panel tepinya memang terdapat logo Katana yang sudah cukup terkenal.

Selain daripada itu, motosikal ini juga dilihat menggunakan tetapan empat silinder, mempunyai brek Brembo berkembar di hadapan, pemegang yang tinggi (kedudukan menunggang tidak terlalu menunduk), lampu belakang LED dan penghadang lumpur belakang yang bersambung kepada lengan ayun. Satu yang mungkin menghampakan peminat Katana, lampu depannya tidak boleh terlipat masuk ke dalam seperti model lama.



Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required