Mercedes-Benz Malaysia, Hap Seng Star lancar pusat kereta terpakai yang bertauliah terbesar di Kinrara

Mercedes-Benz Malaysia, Hap Seng Star lancar pusat kereta terpakai yang bertauliah terbesar di Kinrara

Mercedes-Benz Malaysia dan Hap Seng Star hari ini melancarkan pusat kereta terpakai Mercedes-Benz yang diiktiraf (Certified Pre-Owned Centre) bertempat di Kinrara, Puchong.

Ini menjadi premis terbesar seumpamanya yang menumpukan hanya bagi jualan kenderaan-kenderaan terpakai Mercedes-Benz secara sah di Malaysia, menyertai sebuah lagi pusat sama juga oleh Hap Seng sebelum ini, bertempat di Balakong.

Dengan pelaburan sebanyak RM41.6 juta, pusat ini didirikan di atas kawasan seluas 46,210 kaki persegi dan mampu untuk mempamerkan lebih daripada 100 kenderaan, dan diselenggara oleh seramai 24 orang petugas. Ia juga menjadi pusat sehenti berkaitan segala urusan pembelian kenderaan terpakai yang diiktiraf sendiri oleh Mercedes-Benz.

“Kami berbesar hati untuk melancarkan pusat kenderaan terpakai sah Mercedes-Benz ini, yang dikendalikan oleh Hap Seng. Ia melambangkan lanjutan kepada jenama Mercedes-Benz, dan dalam masa yang sama membantu kami untuk meluaskan lagi khalayak pelanggan sedia ada,” ujar Presiden dan CEO Mercedes-Benz Malaysia, Dr Claus Weidner.

Kelebihan jika pelanggan ingin membeli kenderaan Mercedes-Benz terpakai ialah mereka memandu uji terhadap unit yang diinginkan terlebih dahulu. Selain itu, mereka juga boleh “trade-in” kenderaan lama yang digunakan.

Semua kenderaan kenderaan yang dijual melalui pusat ini dijamin berada dalam keadaan dan standard yang baik. Pemeriksaan menyeluruh dilakukan ke atas setiap satu kenderaan, jumlah perbatuan juga tidak keterlaluan, bantuan dari segi pembiayaan serta kewangan dan juga penyelenggaraan.

Selepas pembelian pula, pelanggan akan menikmati sokongan lepas jualan pula. Antaranya jaminan kenderaan 12 bulan, bantuan tepi jalan 24 jam dan juga kontrak servis untuk membolehkan pelanggan menikmatinya tanpa perlu runsing.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required