Nissan telah mendedahkan imej pertama untuk Nissan Maxima 2019 yang diumumkan akan membuat kemunculan semasa Los Angeles Auto Show bulan hadapan. Sedan ini kemudiannya akan mula dijual di pasaran Amerika Utara bermula Disember tahun ini.

Model Maxima yang berada di pasaran sana sekarang sudah berusia tiga tahun setengah dan facelift ini memang diperlukan. Walaupun masih kelihatan hampir sama, Maxima facelift yang memasuki generasi ke lapan ini diberikan sedikit perubahan yang menjadikannya lebih agresif dan nampak menarik.

Bentuk lampu utama unik yang mempunyai bahagian atas seperti kening masih lagi digunakan, tetapi lampu yang berada di dalamnya sekarang menggunakan unit LED penuh, sementara lampu siang LED padanya pula lebih nipis dan panjang.

Bahagian bawah, tengah bampar kini mempunyai panel tambahan yang berwarna perak, manakala perumah untuk lampu kabus (mungkin adalah LED) kelihatan lebih besar berbanding sebelum ini – menyumbang kepada penampilan lebih agresif. Garisan badan lain masih dikekalkan, bersama rim kelabu gelap.

Perincian lain tentang Maxima facelift ini masih belum disiarkan kecuali ia diberitahu akan dilengkapi dengan teknologi Nissan Safety Shield 360 yang merangkumi enam teknologi bantuan pemandu dan keselamatan maju. Model Maxima yang berada di pasaran sekarang menggunakan enjin V6 3.5 liter 300 hp dengan transmisi automatik XTronic CVT.

GALERI: Nissan Maxima 2016