Toyota Camry 2018 – pendaftaran minat mula dibuka

Toyota Camry 2018 – pendaftaran minat mula dibuka

Toyota Camry 2018 serba baru generasi kelapan (XV70) akan diperkenalkan secara rasmi di Thailand esok. Dan, nampaknya kita di Malaysia juga tidak perlu menunggu lama untuk menerima model serba baru berkenaan di sini.

UMW Toyota Motor melalui laman Facebook Toyota Malaysia pagi ini sudah membuat teaser bagi Camry serba baru ini; pendaftaran bagi mereka yang berminat untuk tahu lebih lanjut atau menjadi yang terawal mendekati model berkenaan juga kini sudah dibuka kepada umum. Anda boleh capai pautan berkenaan dan mendaftar di sini.

Apa yang lebih menarik, 1 November 2018 dinyatakan sebagai tarikh pengenalan rasmi model berkenaan untuk pasaran tempatan – itu hanya berbaki beberapa hari sahaja lagi. Bagaimanapun, masih tiada sebarang pengesahan berkaitan spesifikasi dan senarai penawaran lain bagi Toyota Camry serba baru ini untuk pasaran tempatan.

Toyota Camry 2018 – pendaftaran minat mula dibuka

Kemudian, berdasarkan beberapa maklumat yang bocor dan mula beredar di media sosial, difahamkan dua varian akan ditawarkan – 2.0G dan 2.5V. Tiada model hibrid yang akan diperkenalkan di sini, buat masa ini. Lebih mengejutkan, pilihan enjin yang kelihatan adalah dari unit yang sedia ada sebelumnya – enjin 2.0L berkemungkinan besar 6AR-FSE dan enjin 2.5L 2AR-FE sedia ada. Masing-masing dengan janaan 167 PS/199 Nm dan 180 PS/235 Nm.

Ini bermaksud, Malaysia tidak akan menerima enjin 2.5L dari barisan Dynamic Force Engine yang terbaru yang akan diperkenalkan untuk pasaran Thailand. Untuk unit di negara jiran itu, jika dilihat dari penutup enjin dan kedudukan bukaan isian minyak enjin, kemungkinan besar ia merupakan unit A25A-FKS 2.5 liter (juga ada dalam versi 2.0 liter), yang menghasilkan 208 PS dan 252 Nm, dengan padanan transmisi automatik lapan-kelajuan.

Lain-lain ciri yang ada pada dua varian berkenaan pula ialah seperti kemasan kulit hitam bagi ruang dalaman, kawalan cruise dan lampu utama bi-LED dengan DRL LED – ini bagi varian asas 2.0L. Varian 2.5L pula akan menerima spesifikasi lebih menarik.

Ini termasuklah kemasan kulit hitam lembut pada ruang dalaman, head-up display, lampu isyarat dan lampu undur LED serta Toyota Safety Sense dengan sistem seperti AEB, amaran penukaran lorong, bantuan mengekalkan lorong, kawalan cruise adaptif dan lampu utama dengan lampu tinggi automatik.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required