Hanya rakyat Malaysia yang layak dapat langganan pas perjalanan tanpa had 30 hari – Anthony Loke

Hanya rakyat Malaysia yang layak dapat langganan pas perjalanan tanpa had 30 hari – Anthony Loke

Salah satu isu yang dibentangkan dalam Belanjawan 2019 pada Jumaat lalu ialah pemberian pas bulanan RM100 dengan penggunaan tanpa had akan diperkenalkan kepada orang ramai yang menggunakan perkhdmatan tren dan bas selenggaraan RapidKL bermula 1 Januari 2019 ini. Selain itu, pas bulanan RM50 turut akan ditawarkan bagi penggunaan perkhidmatan bas RapidKL, juga tanpa had.

Walau bagaimana pun, menurut Menteri Pengangkutan, Anthony Loke Siew Fook berkata, ia boleh dibuat menerusi kad MyKad, MyTentera dan MyKid, dalam erti kata lain, hanya rakyat Malaysia sahaja yang layak menerima faedah ini. Katanya, pas perjalanan dijangka boleh mula dilanggan pada 1 Disember ini dan digunakan bermula 1 Januari 2019, laporan Bernama.

“Langganan pas ini boleh dibuat di semua kaunter di stesen Transit Aliran Massa (MRT) dan Transit Aliran Ringan (LRT) dan empat hab bas iaitu Hab Bandar Shah Alam, Greenwood (Gombak), Sri Nilam (Ampang) dan Terminal Kajang. Pas perjalanan ada untuk tempoh 30 hari dan ia bukan pas bulanan. Tempoh 30 hari adalah bermula daripada tarikh penggunaan pertama,” katanya.

Loke berkata, penggunaan pas perjalanan itu membabitkan enam mod pengangkutan iaitu MRT, LRT, monorel, bas Rapid KL, Bas Rapid Transit (BRT) dan bas pengantara MRT.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required