Triumph perkenal sistem panel instrumen baru siap dengan petunjuk Google Maps dan kawalan GoPro

Triumph perkenal sistem panel instrumen baru siap dengan petunjuk Google Maps dan kawalan GoPro

Selain pengenalan model baru Scrambler 1200 di pameran EICMA 2018, Triumph juga ada satu lagi berita yang menambahkan keterujaan kepada jenama itu – sistem sambungan baru untuk panel instrumen motosikal. Ia akan mula dipasang pada model baru tahun hadapan yang mempunyai panel instrumen TFT, sementara model sekarang yang menggunakan panel instrumen TFT juga boleh menaik taraf kepada sistem baru ini.

Sebagai tambahan kepada fungsi yang sudah disediakan sekarang, sistem baru ini menawarkan tiga lagi kelebihan utama iaitu sistem kawalan kamera aksi GoPro, petunjuk sistem navigasi yang dikuasakan oleh Google melalui aplikasi ‘MyTriumph’ dan operasi sambungan muzik serta telefon.

Melalui sistem kawalan kamera GoPro yang disediakan, Triumph menjadi pengeluar pertama yang menggunakannya pada motosikal. Paparan ringkas yang menyatakan status kamera akan muncul pada panel instrumen tersebut dan penunggang boleh mengawal fungsi seperti memula dan menghentikan rakaman, mengambil gambar serta melihat tahap bateri. Ia boleh digunakan untuk GoPro Hero 5 ke atas.

Triumph perkenal sistem panel instrumen baru siap dengan petunjuk Google Maps dan kawalan GoPro

Untuk sistem navigasi pula, Triumph menjadi pengeluar motosikal premium pertama yang melakukan kerjasama dengan Google dan sistem ini bekerjasama dengan aplikasi baru ‘MyTriumph’ yang perlu dimuat turun pada telefon pintar (tersedia untuk Android dan iOS). Apabila tujuan telah ditetapkan, petunjuk simpang ke simpang akan terpapar pada panel instrumen sehingga tiba di lokasi.

Bagi mendapatkan operasi muzik dan sambungan telefon pula, pemilik perlu memasang modul Bluetooth khas, dan selepas itu mereka boleh menggunakan suis kawalan yang terdapat pada pemegang untuk menjawab dan membuat panggilan, serta mengawal tahap bunyi muzik, manakala untuk pesanan ringkas pula, ia akan terpapar di skrin.

Seperti yang dinyatakan awal tadi, mereka yang sudah memiliki motosikal Triumph yang dilengkapi dengan panel instrumen TFT juga boleh menaik taraf kepada sistem ini apabila ia mula ditawarkan tahun hadapan, dan apa yang perlu dilakukan cuma pergi ke wakil pengedar rasmi Triumph untuk mendapatkan aksesori modul Bluetooth khas, dan menaik taraf perisian sistem panel instrumen tersebut.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required