Naza Quest tamatkan kerjasama dengan General Motors untuk pengedaran kenderaan baru Chevrolet

Naza Quest tamatkan kerjasama dengan General Motors untuk pengedaran kenderaan baru Chevrolet

Selepas lapan tahun, Naza Quest Sdn Bhd akhirnya membuat pengumuman menghentikan pengedaran kenderaan jenama Chevrolet baru di negara ini. Walaupun begitu, melalui perjanjian yang ada dengan General Motors (GM), syarikat itu masih perlu meneruskan segala servis selepas jualan serta waranti untuk pelanggan sedia ada, sehinggalah pengedar baru dilantik.

Menurut ketua pegawai eksekutif kumpulan automotif Naza Corporation Holdings, Datuk Samson Anand George, keputusan ini dibuat hasil daripada perancangan rasionalisasi jenama di bawah strategi korporat Kumpulan Naza, untuk mewujudkan daya tahan serta keuntungan dalam jangka masa panjang.

Sementara itu, GM dan Chevrolet masih lagi komited dengan pasaran Malaysia dan pengarah kanan GM Asia Tenggara, Vanchana Unakul memberitahu bahawa syarikat akan mengumumkan rakan kongsi pengedar baru secepat yang mungkin.

Naza Quest tamatkan kerjasama dengan General Motors untuk pengedaran kenderaan baru Chevrolet

Buat masa ini, penjualan kenderaan baru Chevrolet dihentikan untuk sementara waktu, tetapi kemudahan wakil pengedar masih akan dibuka untuk memenuhi keperluan servis selepas jualan pelanggan sekarang. Naza Quest juga mengesahkan masih akan meneruskan servis di beberapa wakil pengedar, untuk menawarkan pelanggan servis kenderaan, alat ganti, jaminan serta servis selepas jualan yang lain.

Penghentian operasi perniagaan kereta baru Chevrolet oleh Naza Quest akan bermula 15 November ini, dan Kumpulan Naza akan terus memberikan fokus kepada jenama automotif kereta atau motosikal lain yang sedia ada di bawah naungannya sekarang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required