Beberapa jalan di sekitar Stadium Bukit Jalil bakal ditutup Sabtu ini sempena Piala AFF Suzuki 2018

Beberapa jalan di sekitar Stadium Bukit Jalil bakal ditutup Sabtu ini sempena Piala AFF Suzuki 2018

Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Polis Zulkefly Yahya, telah memaklumkan beberapa jalan di sekitar Stadium Bukit Jalil akan ditutup dan dilencongkan susulan perlawanan peringkat separuh akhir pertama Piala AFF Suzuki 2018 antara Malaysia menentang Thailand di Stadium Nasional Bukit Jalil Sabtu ini.

Menurut laporan Bernama, jalan-jalan yang terlibat adalah Lebuh Raya KESAS susur ke Jalan Merah Caga bagi kedua-dua arah, Jalan Barat ke Jalan Merah Caga, dan Puchong Link ke Jalan Barat dari kedua-dua arah.

Zulkefly berkata, dijangkakan seramai 80,000 peminat bola sepak akan membanjiri Stadium Nasional Bukit Jalil bagi menyaksikan perlawanan itu.

“Memandangkan jumlah parkir yang terhad di sekitar Bukit Jalil, pengguna dinasihatkan menggunakan pengangkutan awam untuk ke stadium berkenaan atau berkongsi kenderaan. Pengguna juga dinasihatkan untuk tidak meletakkan kenderaan sesuka hati bagi mengelakkan berlaku halangan dan menyebabkan kesesakan lalu lintas. Tindakan saman termasuk menunda kenderaan akan diambil kepada pengguna yang tidak mematuhi peraturan lalu lintas,” katanya yang turut meminta orang ramai mematuhi arahan anggota polis yang bertugas.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required