Enam jalan utama di ibu kota bakal ditutup pada 8 Dis ini sempena perhimpunan ICERD – Ketua polis KL

Enam jalan utama di ibu kota bakal ditutup pada 8 Dis ini sempena perhimpunan ICERD – Ketua polis KL

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Seri Mazlan Lazim, mengumumkan enam jalan utama di sekitar ibu kota akan ditutup sempena perhimpunan kesyukuran terhadap keputusan kerajaan menolak ratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD), Sabtu ini (8 Dis).

Enam laluan yang ditutup pada jam 6 pagi Sabtu ini ialah Jalan Hishamuddin, Jalan Leboh Pasar, Jalan Tun Perak, Jalan Tunku Abdul Rahman, Jalan Raja Laut dan Bulatan Dato’ Onn, laporan Berita Harian.

“Peserta dinasihatkan untuk meletakkan kenderaan di luar kawasan tempat berkumpul bagi mengelakkan kesesakan. Selain kawasan berkenaan, pihaknya turut mengawal laluan dari Masjid Wilayah Persekutuan ke Pintu Tiga Istana Negara bagi penyerahan memorandum,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur semalam.

Selain itu, mereka juga dinasihatkan untuk tidak meletakkan kenderaan di bahu jalan. Tindakan tunda dan saman akan dikenakan kepada kenderaan yang melanggar peraturan.

Polis menjangkakan seramai 300 orang akan berkumpul untuk menyerahkan memorandum berkenaan. Dalam masa yang sama, peserta perhimpunan dinasihatkan supaya menggunakan pengangkutan awam bagi mengelakkan kesesakan lalu lintas.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required