GALERI: Mitsubishi Triton Adventure 2019 spesifikasi Malaysia – bahagian dalam dedah banyak kelengkapan

GALERI: Mitsubishi Triton Adventure 2019 spesifikasi Malaysia – bahagian dalam dedah banyak kelengkapan

Mitsubishi Triton 2019 cuma akan dilancarkan secara rasmi suku pertama tahun depan, tetapi semasa acara KLIMS bulan lalu, tempahan untuknya sudah pun dibuka dengan harga antara RM110k hingga RM140k, tetapi spesifikasi penuh setiap varian masih belum disiarkan.

Semasa di KLIMS, kami cuba dibenarkan mengambil gambar bahagian luar Triton 2019, tetapi sekarang kami ada gambar penuh luar dan dalam bagi model yang sedang dipamerkan di pusat beli-belah MyTown, Kuala Lumpur sehingga 9 Disember nanti.

Berdasarkan lencana padanya, ini adalah varian Adventure, dan bahagian luarnya dilengkapi dengan barangan seperti lampu projector yang nipis, rim 18 inci dibalut tayar 265/60, lapik cermin sisi dan pemegang pintu krom, lampu belakang LED, kamera undur, sistem masuk tanpa kunci, pemijak tepi serta pengesan jarak depan dan belakang.

Masuk ke dalam, anda boleh melihat pula terdapat kelengkapan seperti panel instrumen berwarna, roda stereng dengan butang kawalan dan dibalut kulit, pengawal pendingin hawa dua zon dengan corong atas bumbung untuk penumpang belakang, sistem infotainmen dengan skrin sesentuh, tempat duduk kulit, tombol Super Select 4WD II, butang pemula enjin, tempat duduk pemandu larasan kuasa, serta soket pengecas USB di depan dan belakang.

Melihat kepada suis serta pengesan yang ada pula, Triton Adventure ini dilengkapi dengan pelbagai ciri keselamatan yang termasuk Forward Collision Mitigation serta Blind Spot Warning dengan Lane Change Assist yang sepatutnya juga datang bersama Ultrasonic Misacceleration Mitigation System dan Rear Cross Traffic Alert.

Seperti yang pernah dilaporkan sebelum ini, Mitsubishi Motors Malaysia (MMM) telah mengesahkan Triton baru akan datang dengan enjin diesel turbo MIVEC 2.4 liter dengan teknologi VVT dan turbo VGT, dipadankan dengan transmisi automatik enam kelajuan baru.

GALERI: Mitsubishi Triton Adventure 2019 spesifikasi Malaysia – bahagian dalam dedah banyak kelengkapan

Untuk aspek keselamatan, ia juga datang dengan tujuh beg udara, Electronic Brake-force Distribution (EBD), Brake Assist (BA), Active Stability dengan Traction Control(ASTC), Hill-Start Assist (HSA), Hill Descend Control (HDC) dan Trailer Stability Assist (TSA).

Triton baru ini akan dibawa dalam kempen jelajah MMM, yang mana selepas MyTown, ia akan pergi pula ke IOI Mall Puchong pada 17 hingga 23 Disember, Aman Central Mall 10 hingga 13 Januari, IOI City Mall 23 hingga 27 Januari, Karamunsing Mall dan Imperial Permaisuri Mall 11 hingga 13 Januari dan The Spring Mall 18 hingga 20 Januari

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required