HLYM panggil semula R25 – ini nombor casis terlibat

HLYM panggil semula R25 – ini nombor casis terlibat

Berikutan daripada kenyataan panggilan balik model R25 yang dikeluarkan oleh Yamaha Motor Co. Ltd., Japan, pengendali jenama itu di Malaysia, Hong Leong Yamaha Motor (HLYM) Sdn Bhd juga telah mengeluarkan kenyataan rasmi yang memberitahu nombor casis model yang terlibat.

Panggilan balik model R25 ini adalah untuk menukar dua komponen iaitu hos radiator (untuk sistem penyejukan enjin) dan juga torsion spring (tidak dinyatakan secara jelas di manakah kedudukan alat ini tetapi kami menjangkakan ia adalah berkaitan dengan penukaran gear).

Untuk masalah hos radiator, model yang terlibat adalah semua yang menggunakan nombor casis bermula dengan PMYRG1510E, PMYRG1510F dan PMYRG1510G, serta PMYRG1510H 0000000 hingga 0012240, manakala untuk torsion spring pula adalah semua yang bermula dengan PMYRG1510E, PMYRG1510F dan PMYRG1510G, serta PMYRG1510G 0000000 hingga 0006758.

HLYM panggil semula R25 – ini nombor casis terlibat

HLYM akan mengeluarkan notis individu kepada semua pemilik R25 di Malaysia yang terlibat dalam panggilan balik ini bermula pertengahan Januari 2019, dan selepas mendapat surat tersebut, pemilik boleh membuat temu janji dengan pengedar rasmi Yamaha atau cawangan HLYM di seluruh negara untuk melakukan penukaran.

Ternyata dua alat yang mahu ditukar ini adalah penting, tetapi melihat kepada komen dalam media sosial, pemilik turut merungut berkenaan pelbagai masalah lain yang berlaku pada model R25. Cadangan kami, hantarkan surat dan terus berikan maklum balas kepada mereka, supaya mereka tahu keadaan sebenar.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required