Petronas mohon maaf ekoran insiden 20 buah kereta rosak akibat petrol bercampur air di Solaris Besraya

Petronas mohon maaf ekoran insiden 20 buah kereta rosak akibat petrol bercampur air di Solaris Besraya

PETRONAS Dagangan Berhad (PDB) telah mengeluarkan kenyataan berhubung dengan insiden 20 buah kenderaan yang mengalami masalah enjin selepas mengisi minyak di stesen minyak Petronas Solaris Besraya pagi ini.

Insiden yang menjadi tular di laman sosial mendakwa tangki simpanan petrol di stesen minyak itu dikatakan sudah bercampur dengan diesel, malah ada juga yang mendakwa ia dimasuki air.

Bagaimanapun, insiden ini mendapat respons pantas daripada pihak syarikat stesen minyak berkenaan dan memberi bantuan menunda kenderaan yang terjejas.

Dalam kenyataannya, Petronas berkata, pihaknya mengambil serius terhadap insiden yang berlaku dan memohon maaf kepada semua pelanggan atas masalah yang timbul. Malah telah menghubungi pelanggan yang terjejas serta mengambil langkah-langkah yang perlu termasuk membayar ganti rugi yang sewajarnya.

Berdasarkan penilaian awal mendapati kecuaian dalam pengendalian produk hanya berlaku di stesen berkenaan dan kini ditutup buat sementara bagi meneruskan penyiasatan. Dalam masa yang sama Petronas memberikan jaminan bahawa stesen minyaknya yang lain tidak terjejas.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required