Tidak lama lagi, Lamborghini bakal memperkenalkan Huracan facelift, dengan imej teaser pertama telah pun muncul di aplikasi telefon pintar syarikat tersebut. Imej tersebut memaparkan semakan terhadap beberapa bahagian model itu, yang buat masa ini masih kekal misteri.

Seperti mana yang kita dapat lihat pada spyshot sebelum ini, ia menampilkan bampar hadapan baharu yang kelihatan lebih agresif berbanding pada model semasa.

Bahagian corong pengambilannya pula lebih menampilkan elemen bersudut, sementara scoop sisinya ditambah kemasan hitam berkilat dan terdapat juga sirip mendatar yang lebih menonjol. Manakala rekaan bagi lampu nyalaan siangnya juga lebih anggun.

Nampaknya Huracan Performante menjadi pengaruh utama dalam rekaan Huracan facelift, termasuk dengan sistem dwi ekzos, diffuser baharu dan corong tambahan pada bahagian belakang. Dijangka bahagian dalaman juga dipertingkatkan, dengan laporan mendakwa ia bakal menampilkan sistem infotainmen dengan skrin sesentuh baharu yang membantu mengurangkan butang yang berselerak.

Huracan dengan padanan enjin 5.2 liter V10 mampu memberikan ledakan yang lebih berprestasi berbanding kuasa sedia ada 610 PS dan tork 560 Nm. Dengan pek R8 baharu pada versi Lamborghini V10 dengan 620 PS/580 Nm, dijangka Huracan baharu ini setara atau mungkin dengan lebih angka.

GALERI: Lamborghini Huracan Spyder facelift