Lexus LC Convertible Concept muncul di NAIAS 2019

Lexus LC Convertible Concept muncul di NAIAS 2019

Lexus LC mungkin adalah antara model flagship paling menarik yang pernah diperkenalkan oleh sayap kenderaan premium jenama Jepun itu setakat ini dan di Malaysia, harganya mencecah RM940k tidak termasuk insurans. Namun, pasti ada yang mahukan sesuatu yang berbeza berbanding bentuk coupe sekarang dan sebagai jawapan, Lexus telah menghasilkan pula LC bumbung boleh buka dipanggil sebagai LC Convertible. Walaupun begitu, ia masih sebuah konsep.

Melalui model ini, bumbung gentian karbon pada model coupe diganti dengan bumbung boleh buka, tetapi tetapan tempat duduk masih lagi sama (2+2). Bukan setakat itu, Lexus juga berjaya menghasilkan bumbung ini tanpa mengubah banyak rekaan LC dan mengekalkan karekternya. Di belakang, LC Convertible ini nampak seakan lebih panjang dan terdapat bonjolan di belakang penyandar kepala penumpang belakang.

Sudah tentu, sebagai sebuah kereta konsep untuk masa ini, ia juga diberikan barangan yang lebih menonjol seperti rim aloi dua tona 22 inci, manakala di bahagian dalam, ia menggunakan balutan kulit warna putih dengan jahitan benang kuning yang lebih menyerlah.

Lexus LC Convertible Concept muncul di NAIAS 2019

Spesifikasi teknikal untuk model bumbung boleh buka ini masih belum didedah tetapi kita boleh menjangka model produksi akan ditawarkan dengan enjin yang sama seperti model coupe iaitu unit V8 NA 5.0 liter 471 hp dan 540 Nm yang dipadankan bersama transmisi automatik 10 kelajuan serta unit hibrid padanan enjin petrol V6 3.5 liter dengan motor elektrik dengan jumlah kuasa keseluruhan 354 hp.

“Versi produksi bagi kereta konsep ini akan menjadi sangat mengujakan dalam pelbagai cara. Anda akan dapat melihat garisan dinamiknya apabila semakin dekat, dengar bunyi enjinnya apabila hidup dan rasa semua benda di sekelilingnya apabila bergerak. Ia akan menghidupkan deria dalam pelbagai cara dan menyeronokkan setiap kali dipandu,” kata ketua perekanya, Tadao Mori.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required