Kia Picanto 1.2L GT-Line kini di Malaysia – RM57,888

Kia Picanto 1.2L GT-Line kini di Malaysia – RM57,888

Pertama kali dipertontonkan di Malaysia ketika KLIMS18 tahun lalu, Kia Picanto GT-Line yang merupakan versi spesifikasi paling tinggi model berkenaan kini dijual secara rasmi untuk pasaran tempatan. Dengan harga RM57,888 atas jalan tidak termasuk insurans, ia sekitar RM8,000 lebih mahal berbanding varian EX sebelum ini.

Bagaimanapun, dengan pertambahan harga itu, varian tertinggi ini akan memberikan lebih banyak ciri dan penawaran kepada pengguna. Apa pun, perincian lanjut masih belum diumumkan, tetapi jika berdasarkan unit yang dipamer ketika KLIMS18 sebelum ini, ia nampak lebih menarik dan garang.

Secara visual, varian GT-Line ini hadir dengan kelainan rekaan pada bampar depan dan belakang – lebih sporty serta rim 16 inci yang lebih besar, dan dibalut tayar 195/45. Lampu kabus telah bertukar tempat, dan ia mempunyai jalur merah di sekeliling badan dan juga dua muncung ekzos di belakang.

Di dalam, Picanto GT-Line menggunakan roda stereng yang rata di bahagian bawah, serta tempat duduk balutan kulit. Peningkatan lain yang ada padanya adalah termasuk sunroof, panel instrumen Supervision, pendingin hawa automatik, perehat lengan di depan, cermin solek berlampu, cruise control dan sistem tinjauan tekanan tayar.

Ia menggunakan enjin empat silinder NA Kappa II 1.2 liter yang mampu menghasilkan kuasa sebanyak 84 PS pada 6,000 rpm dan 122 Nm tork pada 4,000 rpm. Unit ini dipadankan dengan transmisi automatik empat kelajuan, yang menghantar kuasa ke roda hadapan.

Kia Picanto GT-Line ini juga ada dilengkapi dengan ciri brek kecemasan automatik (AEB), menjadikannya setara dengan penawaran sebuah lagi model paling popular dalam segmen yang sama, Perodua Myvi. Selain itu, ia turut hadir dengan enam beg udara, kawalan kestabilan, ABS dan bantuan mula mendaki (HSA).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required