Volvo panggil semula 219,000 unit keretanya kerana masalah kebocoran bahan api dalam ruang enjin

Volvo panggil semula 219,000 unit keretanya kerana masalah kebocoran bahan api dalam ruang enjin

Menurut laporan Reuters, Volvo telahpun membuat panggilan semula terhadap sekitar 219,000 kereta keluarannya kerana dikesan mempunyai masalah yang mungkin akan menyebabkan kebocoran bahan api pada ruang enjin.

Untuk lebih spesifik, kereta-kereta yang terjejas tersebut berkemungkinan mempunyai masalah keretakkan pada hos bahan api, yang boleh menyebabkan kebocoran sekiranya tekanan diberikan pada salur berkenaan. Model-model berkenaan terdiri dari 11 model berbeza yang diproduksi antara 2015 dan 2016, dengan sebahagian besarnya dipasarkan di Sweden, UK, dan Jerman.

“Tiada lagi laporan yang mendakwa bahawa terdapat sebarang kecederaan atau kerosakan berkaitan isu ini. Volvo mengambil langkah pencegahan dengan panggilan semula bagi mengelakkan sebarang masalah yang mungkin timbul pada masa akan datang,” kata jenama tersebut dalam kenyataan yang dikeluarkan.

Volvo telah menjual sebanyak 503,127 kereta pada 2015 dan 534,332 pada 2016. Ini bukanlah panggilan semula terbesar yang dibuat jenama dari Sweden itu kerana pada 2004 mereka telah memanggil semula 460,000 kenderaan bagi memperbaiki pendaiwaian untuk modul kawalan elektronik kipas penyejuk utama.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required