Proton Persona facelift – gambar rasmi mula ditunjuk

Proton Persona <em>facelift</em> – gambar rasmi mula ditunjuk

Proton telah mendedahkan beberapa gambar terawal model Persona facelift. Model ini dijangka akan dilancarkan tahun ini, bersama dengan Iriz yang telah pun mula didedahkan awal Februari lalu.

Pembaharuan luaran Persona nampaknya agak ketara, mengikut sentuhan rekaan yang diwarisi daripada SUV X70 dan juga Iriz. Di depan, gril baru memberi penampilan segar, dengan pendekatan rekaan yang sama pernah dilihat pada model X70 sebelum ini – dan nampak lebih kemas serta menonjol berbanding pada Iriz.

Proton Persona <em>facelift</em> – gambar rasmi mula ditunjuk

Bahagian bampar Perosna juga turut menerima rekaan yang dikemaskini. Perhatikan bahagian bawah bamparnya, kini dilengkapi oleh bukaan udara serta bahagian dalam bentik trapezoid dengan tujuan yang sama. DRL LED pula ada terletak di kedua-dua belah sisinya.

Di belakang, nama Proton kini terbentang besar dan memenuhi pada pintu ruang barangannya; ini bukan baru, kita pernah melihat pendekatan yang sama pada X70 dan juga Iriz. Sama seperti di depan, bahagian bawah bampar ini juga hadir dengan rekaan baru. Lain-lain pembaharuan termasuk antena “sirip jerung” dan rekaan rim 15-inci yang baru.

Proton Persona <em>facelift</em> – gambar rasmi mula ditunjuk

Ruang dalam menyaksikan pembaharuan yang sama seperti yang diterima oleh Iriz. Ini termasuk paparan multi-info dengan warna pada panel instrumen. Sistem infoitainmen dengan skrin sentuh juga ada, dibangunkan oleh Proton dan syarikat China eCarX – pihak yang sama membangunkan antaramuka GKUI pada X70.

Selebihnya, pilihan akses capaian serta fungsi voice command juga tersedia. Tombol gear kini kelihatan lebih mirip dengan rekaan tombol X70, serta corak baru yang lebih menarik pada tempat duduknya. Apa tanggapan anda tentang Persona facelift ini?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required