MINI Connected baharu dengan teknologi SIM 4G diperkenalkan di Malaysia – untuk model MINI 2019

MINI Connected baharu dengan teknologi SIM 4G diperkenalkan di Malaysia – untuk model MINI 2019

MINI Malaysia telah mengumumkan pengenalan generasi baharu MINI Connected dengan teknologi SIM 4G yang bersepadu untuk membolehkan para pemilik mengintegrasikan jentera MINI mereka secara lebih lancar dengan gaya hidup digital mereka. MINI Connected yang baharu ini akan ditawarkan menerusi semua model kenderaan MINI yang dikeluarkan pada tahun 2019.

MINI Connected yang baharu menampilkan Panggilan Kecemasan Pintar (Intelligent Emergency Call) yang memberikan respons apabila sensor perlanggaran bagi peregang tali pinggang dan beg udara diaktifkan, ataupun apabila data daripada sensor kadar rewang (yaw) mengindikasikan kemalangan. Ia kemudiannya mengaktifkan panggilan automatik kepada pusat panggilan kecemasan MINI, di mana sistem tersebut menghantar data yang relevan untuk memastikan maklum balas yang sebetulnya dapat diberikan. Intelligent Emergency Call juga boleh diaktifkan secara manual untuk meminta bantuan bagi pengguna jalan raya yang lain.

Selain itu, TeleServices pula menghantar data relevan kenderaan kepada MINI dan rakan servis MINI, yang akan memberitahu pemilik sama ada kereta mereka memerlukan penyelenggaraan atau apabila janji temu servis perlu dibuat. Jika insiden kerosakan berlaku, isu yang dihadapi boleh diselesaikan melalui diagnosis jarak jauh atau dengan pemberian bantuan tepi jalan.

MINI Connected terbaharu juga menawarkan MINI Online yang memberikan informasi berguna tentang berita serta cuaca terkini yang boleh dibaca menerusi sistem audio. Sementara itu, perkhidmatan baharu yang dinamakan MINI Concierge Service juga membantu pemilik dengan permintaan mereka ketika sedang memandu dengan hanya menekan satu butang. Dengan menggunakan kad SIM 4G yang dilengkapi pada kenderaan tersebut, perkhidmatan ini mewujudkan hubungan antara telefon pengguna dan pusat panggilan MINI apabila diperlukan, tanpa sebarang kos.

Bagi pengguna iPhone, fungsi Apple CarPlay tanpa wayar membolehkan aplikasi-aplikasi yang terpilih untuk dipaparkan pada paparan sentral dan dioperasikan menerusi kawalan MINI. Aplikasi iOS yang popular juga disokong seperti Spotify, Waze, Google Maps dan WhatsApp.

Aplikasi MINI Connected untuk peranti Apple dan Android telah dirumus semula dan kini menghubungkan pemandu dan kereta mereka melalui perkhidmatan seperti eDrive Services dan Remote Services. Dengan eDrive Services, pemilik kereta MINI Countryman Plug-In Hybrid boleh menggunakan telefon pintar mereka untuk memantau status bateri kenderaan serta jumlah perbatuan yang berbaki, dan untuk memulakan proses pengecasan.

MINI Connected baharu dengan teknologi SIM 4G diperkenalkan di Malaysia – untuk model MINI 2019

Pemandu juga boleh melihat data status efisien peribadi bagi perjalanan mereka yang terdahulu. Menerusi aplikasi MINI Connected, Remote Services boleh diaktifkan untuk mengawal pelbagai kefungsian MINI menggunakan telefon pintar – sama ada untuk mengoperasikan pengelip lampu hadapan ataupun hon kereta untuk menjejak lokasi MINI yang di parkir di kawasan yang kurang dikenali oleh pemilik.

Penyelarasan antara aplikasi MINI Connected dengan kalendar peribadi juga boleh menjadikannya berfungsi sebagai pembantu mobiliti peribadi dan menolong pemandu MINI menepati waktu-waktu janji temu yang dibuat. Ia juga membolehkan kefungsian yang lain seperti Send to Car, di mana aplikasi tersebut memindahkan laluan yang dirancang daripada telefon pintar kepada sistem navigasi kereta tersebut; Last Mile Route – navigasi berterusan melalui telefon pintar yang boleh digunakan sambil berjalan selepas pengguna keluar daripada kenderaan yang diparkir dan menuju ke destinasi yang dikehendaki; Time-to-Leave Notification dan Share Live Trip Status.

Ciri-ciri MINI Connected yang standard seperti aplikasi MINI Connected, Intelligent Emergency Call, Teleservices, MINI Online dan Remote Services disediakan sebagai penawaran standard bagi model kenderaan MINI 3 Door, MINI 5 Door, MINI Clubman, MINI Countryman, serta MINI John Cooper Works. Dalam pada itu, ciri-ciri premium seperti Concierge Services dan Apple CarPlay tersedia bagi model kenderaan MINI Countryman dan MINI John Cooper Works. Perkhidmatan eDrive pula ditawarkan secara eksklusif bagi MINI Countryman Plug-In Hybrid.

MINI Connected baharu dengan teknologi SIM 4G diperkenalkan di Malaysia – untuk model MINI 2019
Harga baharu untuk MINI 2019. Klik untuk besarkan



Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required