Maserati Levante Vulcano edisi terhad kini di pasaran Malaysia – hanya 10 unit sahaja, bermula RM839k

Maserati Levante Vulcano edisi terhad kini di pasaran Malaysia – hanya 10 unit sahaja, bermula RM839k

Sempena dengan ulang tahun ke-10 di pasaran Malaysia, Naza Italia – Maserati telah memperkenalkan model kenderaan edisi terhad utiliti sukan (sports utility vehicle, SUV), Levante Vulcano Limited Edition untuk negara ini. Untuk pasaran global, Levante Vulcano dihasilkan dalam jumlah terhad sebanyak 150 buah unit untuk pasaran Eropah dan Asia termasuk Malaysia. Walau bagaimana pun, hanya 10 unit Levante Vulcano yang diperuntukkan untuk pasaran Malaysia.

Dibina di kilang Ferrari di Maranelo, Levante Vulcano edisi terhad ini dijanakan oleh enjin petrol 3.0 liter turbo-berkembar V6 dan digabungkan dengan transmisi automatik ZF lapan-kelajuan. Padanan penjana kuasa ini mampu menghamburkan output sehingga 430 hp pada 5,750 rpm dan tork 580 Nm pada 3,500 rpm.

Pecutan dari 0-100 km/j boleh dicapai dalam 5.2 saat dan kelajuan maksimumnya mencecah 264 km/j. Memantapkan lagi pengendaliannya, model edisi terhad ini turut didatangkan dengan sistem brek Brembo Dual Cast enam-piston menjamin prestasi brek yang meyakinkan.

Maserati Levante Vulcano edisi terhad kini di pasaran Malaysia – hanya 10 unit sahaja, bermula RM839k

Untuk warnanya, Levante Vulcano hanya ditawarkan dengan satu pilihan tona iaitu eksklusif matte Grigio Lava. Menyerlahkan luarannya, ia hadir dengan lampu utama adaptif Matrix LED sepenuhnya, lampu kabus LED, sistem penutupan pintu secara lembut, dan pengesan parkir depan.

Selain itu, ia turut ditawarkan dengan perincian pek Nerissimo yang merangkumi lampu belakang yang kelihatan gelap, logo dan gril depan berkrom hitam, tingkap sekeliling berwarna hitam berkilat, pemegang pintu berwarna dan paip ekzos bergilap serta set roda Helios 21-inci dengan warna kusam dan angkup brek berwarna merah.

Menjengah bahagian dalamannya pula, Levante Vulcano dilengkapi dengan kemewahan yang sporty. Kerusi kulit Pieno Fiore yang berventilasi dan boleh dipanaskan didatangkan dalam warna merah dan dilengkapi dengan pelarasan elektrik dengan ingatan. Ia turut dilengkapi dengan logo Trident bersulam pada bahagian kepala dengan warna yang berbeza bagi menyerlahkan personaliti “volkanik” model ini.

Daya tarikan eksklusif Levante Vulcano baharu edisi terhad dipertingkatkan lagi dengan kemasan dalaman gentian karbon berkilat termasuk pada pedal penukar gear dan bahagian selitan roda stereng sukan boleh laras menggunakan kuasa elektrik, dan lencana Trident aluminium berkrom pada terowong tengah bersama dengan logo Vulcano yang baharu dan perkataan “one of 150”.

SUV ini turut dilengkapi dengan mod kawalan sport yang merangkupi peta pendikitan, sistem MSP, Bunyi Aktif Maserati, transmisi, ketinggian suspensi dan ketegaran.

Selain itu, model ini turut dilengkapi dengan rangkaian Advanced Driving Assistance Systems (ADAS) yang komprehensif dengan lebih banyak fungsi aktif dan pada masa yang sama mengekalkan ciri pemanduan tepat sebagaimana mana-mana model Maserati yang lain. Antara fungsi yang disediakan termasuklah Kawalan Kenderaan Integrasi, Amaran Pelanggaran Hadapan, Kamera Pandangan Sekeliling, Pengesan Isyarat Trafik, Sistem Bantuan Lebuhraya, Bantuan Kekal Lorong dan Bantuan Titik Buta Aktif. Melengkapi aspek keselamatannya dengan enam beg udara, Bantuan Mendaki Bukit, Program Kestabilan Mesarati, Sistem Bantuan Brek dan Brek Parkir Elektronik.

Levante Vulcano edisi terhad dijual di Malaysia bermula pada harga RM838,800.00 (termasuk cukai dan duti tempatan). Harga ini termasuk perlindungan tiga-tahun Jaminan Standard tanpa sekatan perbatuan dan program penyelenggaraan percuma tiga-tahun/ 100,000 km yang mana dahulu (Termasuk *Maserati Premium Service Plus selama tiga-Tahun /60,000 km).


Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required