Malaysia Speed Festival (MSF) 2019 – pusingan pertama libatkan penyertaan 205 kereta, aksi sengit

Malaysia Speed Festival (MSF) 2019 – pusingan pertama libatkan penyertaan 205 kereta, aksi sengit

Pusingan pertama Malaysia Speed Festival (MSF) 2019 yang berlangsung di Litar Antarabangsa Sepang hujung minggu lalu menyaksikan pelbagai peristiwa bersejarah dan aksi perlumbaan sengit, menarik 15,000 pengunjung untuk menyaksikannya.

Diadakan sekali dengan Asia GT Festival, penyertaan pusingan pertama MSF 2019 ini bukan sahaja melibatkan penyertaan ramai, iaitu 205 jentera, tetapi juga terdiri daripada pelbagai latar belakang dengan penyertaan pelumba dari Thailand, Singapura, Filipina dan Indonesia.

Walaupun terdapat pelbagai kategori, yang paling menarik perhatian adalah kategori Ultimate, dengan kereta seperti Honda EG6 (#29) Speed Demon Motorville, Proton Satria Turbo (#21) 4WD MilleniumFatboy Penrite, Honda EG6 K24 (#50) Wenso Racing, Honda EG6 K24 (#500) Sitty Racing Team dan Honda EG6 K24 (#13) Empire M ByKunyit.

Malaysia Speed Festival (MSF) 2019 – pusingan pertama libatkan penyertaan 205 kereta, aksi sengit

Perlumbaan pertama menyaksikan pelbagai insiden berlaku, tetapi dalam perlumbaan akhir, kereta #29 yang mendapat tempat pertama, diikuti kereta #21, #50, #500 dan #13. Satu lagi kategori yang menarik perhatian ramai adalah Saga Cup, di mana untuk kali ini, ia menjadi lebih bermakna kerana dilepaskan sendiri oleh perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Selain daripada itu, pusingan pertama MSF 2019 juga menyaksikan SUV Proton X70 digunakan buat kali pertama sebagai kereta pengiring, kereta pasukan perubatan dan kereta rasmi. Pusingan kedua MSF akan berlangsung pada 19 April, dan ia juga akan melibatkan perlumbaan motosikal MSF Superbikes.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required