Yamaha Y15ZR V2 tiba di M’sia – empat pilihan warna

Yamaha Y15ZR V2 tiba di M’sia – empat pilihan warna

Semasa pusingan pertama Cub Prix yang berlangsug di Jasin, Melaka, Hong leong Yamaha Motor (HLYM) telah mempertontonkan secara rasmi buat kali pertama di Malaysia Y15ZR versi baru atau lebih dikenali sebagai V2.

Harga untuk motosikal yang ditunggu ramai ini masih belum ada, dan hanya akan didedahkan bulan hadapan, tetapi HLYM telah menunjukkan empat pilihan warna yang akan ditawarkan dipanggil sebagai Striking Cyan, Blazing
Red, Storm Blue
dan Dynamic Grey. Selain itu, pembeli motosikal ini juga akan diberikan kunci brek cakera bernilai RM100 secara percuma.

Seperti ramai yang sudah maklum, perubahan utama Y15ZR V2 ini adalah pada bahagian lampu hadapannya, di mana ia menggunakan bentuk baru dan merupakan nyalaan LED, manakala pada bahagian meter pula ia sekarang menggunakan paparan LCD.

Jika mengikutkan versi yang sudah pun dilancarkan di beberapa negara luar, Y15ZR V2 ini juga mengalami perubahan dimensi, di mana panjang dan tingginya bertambah masing-masing 15 mm dan 20 mm, tinggi tempat duduk bertambah 15 mm, manakala berat juga bertambah 2 kg.

Berkemungkinan besar ini adalah kerana ia menggunakan tayar hadapan lebih besar (bersaiz 90/80), dan suspensi belakang juga telah ditala semula. Kelengkapan lain pada motosikal ini adalah termasuk fender lebih besar untuk memuatkan tayar yang kini lebih besar, butang lampu tinggi (passing light) dan butang mematikan enjin (kill switch)

Bahagian lain masih lagi sama termasuk enjin, iaitu dikuasakan satu silinder SOHC penyejukan cecair 150 cc, bersama padanan kotak gear lima kelajuan, mampu menghasilkan 15.4 PS pada 8,500 rpm dan 13.8 Nm tork pada 7,000 rpm. Tangki bahan api masih 4.2 liter dan tayar belakang menggunakan saiz 120/70R17.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required