Michelin anjur kempen Safe on The Road mulai 3 hingga 29 Mei – pemeriksaan tayar di 21 lokasi terpilih

Mulai 3 hingga 29 Mei ini, pengeluar tayar terkemuka, Michelin, bakal menganjurkan kempen keselamatan jalan raya tahunan, Michelin Safe on The Road (MSOR). Kempen keselamatan jalan raya ini bertujuan menekankan kepentingan penyelenggaraan dan pemeriksaan berkala terhadap tayar sebagai sebahagian daripada praktis yang baik dalam memastikan keselamatan jalan raya.

Pengarah Komersial antara Perniagaan Michelin Malaysia, Muhammad Arya Subrata berkata, “Keselamatan adalah sangat sinonim dengan Michelin. Ciri ini merupakan aspek penting dalam komitmen kami terhadap masyarakat, sama ada dengan menawarkan tayar berkualti tinggi mahupun mengambil inisiatif menjalankan kempen keselamatan jalan raya.

“Pada tahun lalu, Malaysia mencatatkan jumlah kemalangan jalan raya yang tertinggi dan hal ini jelas menunjukkan keperluan segera terhadap peningkatan kesedaran yang lebih tinggi dalam keselamatan di jalan raya. Memandangkan musim perayaan bakal tiba, Trak Michelin akan berkunjung dari satu tempat ke tempat yang lain untuk mengingatkan orang ramai bahawa kondisi tayar merupakan aspek utama dalam memastikan keselamatan mereka semasa dalam perjalanan.”

Tahun ini pula, dengan sokongan daripada rakan kongsi iaitu Petron dan Tesco serta Aeon Big, kempen MSOR akan berkembang ke lebih banyak lokasi di utara dan selatan Semenanjung Malaysia. Ia melibatkan 21 buah lokasi seperti berikut:

Michelin anjur kempen Safe on The Road mulai 3 hingga 29 Mei – pemeriksaan tayar di 21 lokasi terpilih

Perunding Michelin akan berada di lokasi berkenaan untuk menilai keadaan tayar secara percuma termasuk ketepatan tekanan udara, kedalaman bunga tayar dan keadaan tayar secara keseluruhan dan berkongsi informasi mengenai cara penjagaan tayar yang betul supaya jangka hayatnya lebih lama. Pemandu yang mengambil bahagian juga akan menerima baucar perkhidmatan servis kereta beserta kad Petron percuma bernilai RM50 apabila mereka berbelanja di Pusat Pakar Michelin.

Pada tahun lepas, Michelin berjaya mengendalikan pemeriksaan terhadap 1,100 buah tayar di lebih daripada 26 lokasi di seluruh negara. Dengan itu, Michelin nekad untuk meneruskan kempen seumpama ini bagi membantu meningkatkan kesedaran berhubung soal keselamatan jalan raya di kalangan pemandu di Malaysia.

“Kami mahu menjangkau lebih ramai komuniti tempatan pada tahun ini. Justeru, trak MSOR akan membuat hentian di lebih banyak lokasi di Kuala Lumpur dan Selangor selain daripada Perak, Pulau Pinang dan Johor Bahru. Memperluas jaringan pertemuan dengan komuniti adalah penting dalam usaha menyebarkan lagi kesedaran mengenai keselamatan tayar seterusnya meningkatkan keselamatan kita di jalan raya,” ujarnya lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required