LITRAK tawar diskaun tol untuk pengguna LDP dan LSA pada 5 Jun ini sempena hari raya Aidilfitri

LITRAK tawar diskaun tol untuk pengguna LDP dan LSA pada 5 Jun ini sempena hari raya Aidilfitri

Sempena dengan sambutan hari raya Aidilfitri ini, pengendali Lebuhraya Damansara-Puchong (LDP) dan Lebuhraya Shah Alam (LSA), Lingkaran Trans Kota Sdn Bhd (LITRAK) bakal menawarkan diskaun tol untuk pengguna di kedua-dua lebuhraya terbabit.

Ia akan bermula daripada jam 12 tengah malam sehingga jam 11.59 malam pada Hari Raya Aidilfitri pertama iaitu 5 Jun (Rabu) ini. Diskaun tol sebanyak 30% akan diberikan untuk pengguna kenderaan kelas 1 di LDP, manakala di LSA pula sebanyak 10%.

Menurut CEO LITRAK, Sazally Saidi, dianggarkan hampir 516,000 pengguna LDP dan LSA akan menerima manfaat daripada sejumlah RM 256,000 subsidi tol yang diberikan pada Aidilfitri tahun ini.

LITRAK tawar diskaun tol untuk pengguna LDP dan LSA pada 5 Jun ini sempena hari raya Aidilfitri

Inisiatif pemberian diskaun tol ini telah dimulakan sejak tahun 2010, dengan harapan langkah ini akan memanfaatkan pengguna lebuh raya dan dalam masa yang sama, merupakan satu platform untuk syarikat konsesi itu bersama-sama berkongsi kegembiraan menyambut Syawal.

“Sejak tahun 2010 hingga 2018, LITRAK telah memberikan hampir RM 14.3 juta subsidi tol kepada jutaan pengguna lebuh raya ketika musim perayaan. Kami faham akan keperluan untuk melawat saudara dan rakan pada waktu ini. Kami berharap menerusi langkah kali ini, kita dapat bersama-sama dengan pengguna lebuh raya untuk berkongsi kegembiraan menyambut dan menyemarakkan Syawal,” ujarnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required